Antalya'da aşısızlar için yeni tedbirler!

Antalya'da aşısızlar için yeni tedbirler!
25 Ağustos 2021, 12:38
Antalya Valiliği, korona virüs aşısı olmayan vatandaşlar için uygulanacak olan PCR testi zorunluluğu ile ilgili İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu kararlarını yayınladı.

Ülke genelinde artan korona virüs vakalarına karşın gönüllük esasına göre yürütülmeye devam eden aşı çalışmalarına istinaden aşıya karşı tereddütü olan vatandaşlar için bilgilendirme ve rehberlik faaliyetleri yapılmasına karar verildi.

Sinema, konser tiyatro gibi etkinliklere aşısızlar için PCR testi zorunluluğu

Ayrıca aşı olmayan vatandaşlar için, konser sinema, tiyatro gibi toplu faaliyetlere PCR testi zorunluluğu geldi.

Özel araç hariç yapılacak olan seyahatlerde ise yine zorunlu PCR testi uygulanacak. İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulunca 6 Eylül Pazartesi gününden itibaren aşı olmayan kişilerin konser, sinema ve tiyatro gibi vatandaşların toplu olarak bulunduğu faaliyetlere katılımında negatif sonuçlu PCR testi zorunluluğu getirilmesine, bu çerçevede işletmeciler/organizatörler tarafından etkinliklere girişte HES kodu üzerinden kişilerin aşılı/geçirilmiş hastalık veya azami 48 saat önce yapılmış negatif PCR testi sorgulaması yapılmasına, kişi hastalığı geçirmemiş veya aşılı değil veya negatif PCR testi yok ise etkinliğe katılmasına müsaade edilmemesine karar verildi.

Aşısız veya hastalığı geçirmemiş kişilerin özel araç hariç uçak, otobüs, tren veya diğer toplu ulaşım araçlarıyla gerçekleştirecekleri şehirlerarası seyahatler için de negatif sonuçlu PCR testi istenecek. Bu çerçevede 6 Eylül Pazartesi gününden itibaren seyahat firmalarınca araca kabul aşamasında HES kodu üzerinden kişilerin aşılı/geçirilmiş hastalık veya azami 48 saat önce yapılmış negatif PCR testi sorgulaması yapılacak. Kişi hastalığı geçirmemiş veya aşılı değil veya negatif PCR testi yok ise bu kişilerin seyahatine müsaade edilmemeyecek, kaymakamlıklarca gerek görülmesi halinde ilçelerinde kişilerin toplu olarak bulunduğu diğer etkinlikler veya faaliyetlerden faydalanacak hastalığı geçirmemiş veya aşısız kişiler için İlçe Hıfzıssıhha Kurulu kararlarıyla HES kodu üzerinden PCR test kontrolü zorunluluğu getirilebilecek.

Ayrıca salgın süreci ile birlikte mesafe kuralı doğrultusunda imtina edilen sarılma ve tokalaşma benzeri davranışlardan bir müddet daha uzak durulmasının öneminin vatandaşlarımıza hatırlatılmasına yönelik çalışmalar kaymakamların koordinasyonunda sürdürülecek.

Karara göre İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu'nun aldığı kararlara uyulmaması halinde ve her seferinde ayrı ayrı, 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu'nun 282. maddesi gereğince 3 bin 150 TL idari para cezası uygulanacak.

Yorumlar
Sadık tokyay
28 Ağustos 2021, Cumartesi 02:11
Ben kargocuyum bi seneden beri ev ev kargo dağıtıyordum bişeyim yoktu iş yeri aşıyı zorunlu yaptı aşı olduktan bi Kaç gün sonra kovid oldum aşının hiç bi etkisi yok asi eğer o hastalığı bulastırmıyorsa asidir yoksa saçmalıktır
Aloha
28 Ağustos 2021, Cumartesi 10:31
Bunun olması gerektiğini savunan aşılı arkadaşlar, aşılı da olsan virüsü aynı miktarda kapıp yayıyorsun. Bir başkasından istediğin ne tam olarak? Aşı senin hastalığı daha hafif geçirmeni sağlıyor. Aşısız insanları saçma bir baskıya alma çabasından vazgeçin artık. Ben de aşılıyım ama kimseyi zorlamadım. Bu durum herkesin kendi tercihi olmalı. Ayrıca pcr için zorlanması da çok garip. Her gün işe toplu taşımayla giden kişi 2 güne 1 test mi yaptıracak?
Cihan herdem
27 Ağustos 2021, Cuma 11:05
Aşı olan hasta oluyor Aşı olan hastalık yayıyor ve aşıdan sonra yeni varyantlar ortaya çıkıyor iken yani covid aşısı diye yapılan Aşı bizi korumazken güvenli ve covidi engelleyen bir Aşı bulma yerine sağlıklı kişilere neden bu Aşı dayatması Benim hayatım benim kararım İnsanların denek olmasına HAYIR
Nur
27 Ağustos 2021, Cuma 10:32
Artık şu saçmalığı kesip, turistten kazanacağınız para başınızı döndürürken sormadığınız pcr yi, bize nasıl sorabiliyorsunuz? Üstelik bu artışın sebebi kontrolsüz turistten. Yeter artık. Silkelenin ve kendinize gelin. Yasal olmayan bir dayatmanın hesabını mahkemelere vermeyin dilerim ki.. Bir de aşı oldunuz, siz ağır hasta olmayacak ve ölmeyecek kesim, olmak istemeyeni seçiminden size ne.. Değer mi insanlığınızı kaybetmeye? Bu zülme ortak olurken..
Hüseyin acar
27 Ağustos 2021, Cuma 03:22
Saçma bir karar insanların hayatlarını dahada zorlaştırarak ne geçecek elinize anayasal haklarin ihlali bu
A.K
27 Ağustos 2021, Cuma 02:56
Saçmalıktan başka birşey değil. Hiçbir gerekçeyle hiç kimsenin özgürlüklerine müdahale edemezsiniz nasıl ki turistlere yapmıyorsunuz o yüzden kendi vatandaşınıza da yapamazsınız kafanıza göre kanun genelge uyduramazsınız.. diyelim ki doğrusunuz Madem aşı koruyor aşı olmayanlardan korkmak nedir? bırakın da aşı olmayanlar korksun o zaman.. Şimdi birkaç kişi çıkar der ki şehir içinde de pcr testi zorunlu olsun, ben toplu taşımayı da kullanırım pcr testimi de yaptırmam o kadar. Pcr testini üreten adam o testin hastalık ölçmede kullanılmayacak derecede olduğunu ve doğru sonuç vermeyeceğini söylüyor. Normalde daha fazla insan ölüyor kardeşim covid movid bahanee amacınız ne onu söyleyinde ona göre yapılsın herşey.. sonuna kadar ruhsatsız sıvılarınızın karşısında duracağım ve yaptırmayacağım....
Osman
27 Ağustos 2021, Cuma 01:11
Eğer turistlerden,de PCR testi istiyorsanız o zaman adilsiniz demektir ama istemiyorsanız???
Nrcn kybsi
27 Ağustos 2021, Cuma 11:45
Anlamadığım nokta bu asıllarını ne hakkı varmış acaba..aşı koruyorsa niye korkuyorsun .senin hakkın varsa aşı olmak istemeyenlerin de hakkı var.madem o kadar ise yarıyor ne bu endişe.. herkesin kendi tercihi.olmak yada olmamak işte bütün mesele bu??
Eray
27 Ağustos 2021, Cuma 11:30
Nerde insan hakları nerde hür yaşama böyle olamaz RTE hani herkes zorunlu değil diyodu ne oldu ne degişti
Kerem
27 Ağustos 2021, Cuma 08:47
Virüsün aşısızlar dan bulaştığını zanneden cahil ahmaklar, virüs aşılı aşısız herkese bulaşıyor hatta aşılı biri aşısıza da virüs bulaştırabiliyor önce bunu bir öğrenin. Ve şu aşı faşizmi nazaran bitecek ve aşısız insanlar rahat edecek Allah inşallah o günleri gösterir bize. Aşı ile ilgili de aşıseverler youtube da international press tehlike kapıda diye aratıp çıkan videoyu izleyin gözünüz açılır belki ozaman aşısız insanlar neden aşı olmuyor anlarsınız !!!
Zafer.D
27 Ağustos 2021, Cuma 07:18
Bir insan sağlıklı olduğu için cezalandırılmı.. aşı olmayana her yer yasak... aşı olamzsa test yaptirilacakmis..yahu o burnuma soktuklari test çubuğu beynime kadar girdi nerdeyse...Gözlerimden yaşlar boşaldı..demem o ki bir şeyler yanlış gidiyor
Osman can
27 Ağustos 2021, Cuma 04:19
Aşı koruyorsa aşılananlar için hala neden sorun var? Korumuyorsa neden aşı olunuyor? Zorla aşı uygulaması kişi hak ve özgürlüklerine aykırı.
Muzaffer ince
27 Ağustos 2021, Cuma 01:51
Hiç bir belge bilgi olmaksızın sırf muhalefet etmek adına aşı karşıtlığı yapmak.bilmemki.
Hakan
27 Ağustos 2021, Cuma 12:18
6milyon vakanın 5milyon 950 bini iyileşmiş en fazla %30u aşılı %70i aşısız olduğu halde yani %99a yakını... Herkes aşım olmak zorunda değil geri kafalılar aşının bulaşı engellediğini hangi salak uydurdu. Hani omkan grupları hafif atlatıyor du, hani d c vitamini çinko virüsü yenmede etkiliydi, aşı çıktı bunlar bir lokma da yan etkileri ne olduğu belli olmayan aşı ile yutturuldu....
Zehra Avcı
26 Ağustos 2021, Perşembe 03:09
İl içinde toplu taşıma için bile HES uygulanmalı. Aşı yaptırmayanlar binmemeli. Şehir içinde de 1 saat yolculuk yapılıyor belediye otobüsleri ile
Kadir ünlü
26 Ağustos 2021, Perşembe 02:21
hastalığın teşhisinde kullanılan yöntem bile %50 yanlış iken aşı olsada olmasada hastalığı bulaştırıyorken varyant ların tamamı aşılamanın yüksek olduğu ülkelerde olmasına rağmen bu saçma uygulamayla insanları resmen zora sokmak nedir anayasaya aykırı bu davranış sebebi ile kararı alanları kınıyorum Cebelitarık nüfüsun tamamını aşıladı şuan %1300 vaka artışı var varyant ların sebebi aşılar bulaşının sebebi doğru bile olmayan test ve aşılar dır.
Bozkurt kaytar
26 Ağustos 2021, Perşembe 10:50
Yani kısaca sağlıklı olanın cezalandirilmasi olayı bu vay niye hastalanmadin
Bozkurt kaytar
26 Ağustos 2021, Perşembe 10:50
Yani kısaca sağlıklı olanın cezalandirilmasi olayı bu vay niye hastalanmadin
Lüzumsuz
26 Ağustos 2021, Perşembe 03:49
Turistlerd n PCR testi istiyor musunuz yoksa dolarciklari yeterli mi. Genelgeniz vardı 15 ülkeden asisiz testsiz girebilir dediniz. Turist kadar olamadık galiba
Hüseyin Koçak
25 Ağustos 2021, Çarşamba 11:46
Geç de olsa isabetli bir karar. Biz aşı olanların da haklarımız var. Bizlerin sağlığını riske atmaya kimsenin hakkı yok.
Hasan çakıroğlu
25 Ağustos 2021, Çarşamba 10:07
Artık ülke yaşanmaz hale geliyor iyice daraldı insanların boğazına bukadar girmeye gerek varmı hem aşı yapma zorunluğu yok deniyor bir yanda aşı olmaya zorluyorlar boğazlarımızı sıktıkça sıkıyorlar aşısızları iyice kapana kıstırıyorlar tabi bütün güç ellerinde istedikleri kuralları getirebiliyorlar
Rabia
25 Ağustos 2021, Çarşamba 06:52
Tabi gönüllülük esasıymış!