Acı tablo... Ukraynalı ve Rusların Türkiye akınının esas sebebi!

Acı tablo... Ukraynalı ve Rusların Türkiye akınının esas sebebi!
18 Eylül 2021, 12:27
Yıl sonuna yaklaşırken Ukraynalı, Rus ve Alman turistlerin Türkiye'de kişibaşı paket tur harcamaları belli oldu. Harcamalarda geçtiğimiz yıllara göre önemli düşüş yaşandı.

Ukrayna’dan gelen turist sayısı, son 10 yılda, 600 binlerden 1,5 milyon bandını aştı. Asıl sıçramayı, 2016 krizi ve sonrasında gördü. Peki, Türkiye, Ukrayna pazarından yeterince turizm geliri elde edebildi mi?

Ukraynalı turist kişibaşı ne kadar harcıyor?

Paket tur oranı yüksek olan bu pazardan, 2016’dan önce kişi başı paket harcaması 450 dolar düzeyinde idi.

2016 yılından 2019’a kadar kişi başı paket harcaması 350-360 dolar bandına düştü. Bu dönemde gelen Ukraynalı paket turisti sayısı 550 binden 850 bine çıktı.

Pandemide ne oldu?

2019 sonunda Ukraynalı paket turisti sayısı 850 bine ulaşırken kişi başı paket harcaması da 416 dolara yükseldi.

Pandeminin ardından 2021 yılı 6 ayda Ukraynalı paket turisti sayısı 446 binle 2019’u aştı. Ancak kişi başı paket harcaması 6 aylık dönemlerde; 373 dolardan 329 dolara indi.

Almanya ve Rusya’dan kazandık mı?

Kişibaşı paket tur gelirine pazarlar açısından bakıldığında; Ukraynalı ve Rusyalı turistlerin Türkiye ortalamasının çok altında, klasik pazarımız Almanyalı turistlerin bu ortalamayı epey geçtiği ortaya görülüyor.

Aynı dönemlerde; Rus turist kişi başı paket harcaması 500 Dolar’dan 440 dolara ve 2021’de de 380 dolara indiği görülüyor.

Alman turist kişi başı paket harcaması çok az düşüşe 580 dolardan 572 dolara indi. Ancak 2021’de de 619 dolarla 2019’u (491 Dolar) epey geçtiği görülüyor. (Turizmdatabank)

Yorumlar
Northern61
02 Ekim 2021, Cumartesi 09:45
Aman aman aman bizim Türkler hic gelmesin paralari da onlara kalsin.Gidin dogru siz koyunuze ekmek peynir domates salatalik yeter size.Ne kultur var ne adap var yemegi alir yemez sahile gider niye iskeleden atlaniyor der.icmesini hic bilmez 2 sise tekila icer mi adam.komaya girecek haberi yok gelir hemen rus turistlere natasa muamelesi yapar sonrada der ki ben m. Ro.. kaldim voy... kaldim mad.... kaldim bla bla bla hic boyle bir rezillik gormedim.Kisacasi Turku mutlu etmen mumkun degil.Guya muslumaniz ulan nimete bile bu ne bicim olmus diyen milletiz.40 cesit yemegin oldugu bufede ac kalan tek milletiz.Yalan ustune kurulu hayati olan bir milletiz daha ne diyim.Siz hayde dogru koye.
Nazlı
02 Ekim 2021, Cumartesi 08:24
Otel sahipleri veya işletenler bu indirimleri yerli halkımıza yapsa biraz da bizler o güzelliklerden faydalansak olmaz mı. Ama yok illa yabancı olacaksın kıymetli olursun bu kafa devam ettiği müddetçe bunlar olur hepinize müstehak bence
Seyah seyyah
02 Ekim 2021, Cumartesi 05:55
Burda yazılanların çoğunu okudum %90 boş konuşmuşlar şunu unutmayın turist buraya gelirken alışverişe gelmiyor güneşe denize yani tatile geliyor sen kalkar 10 gr altını 18 bin avroya satarsan o torist bidaha deyil Türkiye ye tatile gelmeyi bu tarafa dönupyatmaz ben 24 senedir esnafim biraz öz eleştiri yapmaklazim bizim kural tanımaz esnafımız neleryapti neler elin almaanini rusunu ukranyalisini eleştiren kadar önce biz ne yaptık bi düşünelim onlar ac mış tokuş bizi ilgilendirmez onlar aç olsa tatile gelmezler önce kendimizi düzeltelim sonra onları düzeltiriz asıl aç biziz ki 35cc suyi 10 tl ye satıyoruz
Cemil zengin
01 Ekim 2021, Cuma 07:27
Demek ki büyük sıkıntı dövizin son yıllarda çok yükselmesi Özellikle 2018 yılının yazında.. Yıllardır bu ülke ingilizlerden ve diğer avrupalılardan çok turist alıyordu Çok büyük kriz zamanlarında bile.. Şimdi ise ukrayna ve rusya .. Ukraynalılara güzel sihalar satıldı Karşılıkta turizm olarak güzel bir şekildi verildi Cevap niteliğinde gibi sanki...anlamışsınızdır
Neşe ipek
01 Ekim 2021, Cuma 10:45
Kaş antalyada Truzimci olarak şoyleyecegim tek şey gecen kışda dahil ukranya moldavyadan gelenlerin hic bir faydası olmadı bilakis cok yorucu kural tanimayan sert bisleten 15 liralik nar suyu icin kavga eden ayrıca 1 kisi ev tutup meydanlatda ranisıp evi 15 kisiyle paylasan tipler en lüksü gunlugu 150 tlden kalacak yer tutup 6 kisi kalanlar ne ararsan var tabi iyi avrupalı gelmez bu kadar kalitesizlige sadece biz calisanlara eziyet bu kalitesiz ukranya moldavı kim getirdiyse kınıyoruz bizde trüst geldi diye sevinirken tekneye bedava binmek icin neler yapan insanlarla karsılaştık cok vahim bir durum
Aydın demir
28 Eylül 2021, Salı 07:19
35 yıl memur olarak çalıştım. Memur emeklisiyim. Maaşım kirama ve mutfak harcamalarına yetiyor. Çamaşırdan mendil yapar idare ederim şükür önemli. Allah devletimize zeval vermesin. Amin.
Gürkan rumuzlu
27 Eylül 2021, Pazartesi 04:07
Bakir bir Muğla bakir bir Antalya İzmir istanbul zamanla kıymetini dünya cennetleri ile kıstaslarıni ümit ederim kaybetmez.
Gürkan rumuzlu
27 Eylül 2021, Pazartesi 04:06
Tabiki döviz içerdeki lira kuvvetini emiyor buda cazibesi turist kesimden çıkarıyor.Bizdekide 2 Cihan imparatorluğu Osmanlı'nın ne ile yıkıldığını araştırıp durur.
Alper değirmenci
21 Eylül 2021, Salı 07:39
Ülkemize verdikleri zararı hesap ettinizmi??her şey dahilde yemek gıda israfkarı çöpe giden yemekler????(((tonlarca!!kullandıkları sular dakilarca duşları açık bırakıp su kaynaklarımızı kullanmaları israf.ve çöp atıklar??(((bunların ze gelecek vereceği zararlar???((
DericiZade Faruk
21 Eylül 2021, Salı 07:24
Her şey dahil sistem kalkmalı Turizime kafa yorulup gelir getirecek duruma getirilmeli 12 ay otellerin açık olası na uğraşılmalı
Adanalı
20 Eylül 2021, Pazartesi 11:15
Kardeşim kaliteli turist neden gelsin bizim türk kafası kısasa. Zengin olacam diye turiste hizmet sıfır ,temizlik sıfır ,içkiler hep çakma su,kahvaltılar en dandik,tabak bardak pislik içinde,işçiler turizimle alakası yok sezonluk kim ucuza çalışırsa tut getir .Eeee bu kafayla 10 yıldızlı hotel işletsende kimse gelmez kardeşim.Bizinkiker hep si... Peşinde .
Peter derince
20 Eylül 2021, Pazartesi 06:07
10 gün antalyada kaldım antalya çok güzel ama basen esnafların abartılı tavırlarından rasız oldum bi kaç Almanca ve Rusça biliyorum diyenler tip tip konuşma tarzları
Özay
20 Eylül 2021, Pazartesi 03:06
Ben bir turizimciyim bu adama gidene kadar turisti unutun İngiltere kapıları açmadı bütün işyerleri kapalı Rus dediğiniz otelden dışarı çıkmaz zati orta derece insanlar para filan harcamaz Orta doğuya gider artık Türk vatandaşları Marmaris İçmeler 100/90 işyeri kapalı
Sebahattin
20 Eylül 2021, Pazartesi 02:45
Yukardaki Malezyada ki alnımın devamı. Gideceğim Otelime bayan polis taksi ile değil de daha ekonomik altarnatif GRAP uygulamasından çağır diye bilgi verdi, bilmediğim için o uygulamayı TLF .numa yükledi ve daha gideceğim adresi yazar yazmaz kaç lira tutacağını arabanın plakası rengi,markası şöförün resmi iletişim telefonu nerde olduğu, ve kaç dakikaya gelece Navigasyon üzerinden arabayı takip bile edebiliyordum. Mükembel bir uygulama ve hizmet. Ve Malezyada da anladığım yasalmış. 2.Almanyaya ilk gittiğimde bana arkadaşım bir sipariş verdi,ve ucuzsa fazla almamı söyledi. Ve ilgili siparişi bir mağzada buldum ve fiyatı da arkadaşın bana söylediği fiyatta yakındı ama fazla alacağım için onun toptan satıcısından da ucuza alacağımı söyledi. Ve şaşırdım kendi satmıyor da toptancıya yönlendiriyor. Bu ne iyi niyet ve dürüstlük tü üstelik adres defterini açtı adresini ve Tlf.numarasını dahi verdi. Evet yukarda arkadaş yazmıs Alanya belediyesi hizmeti kısıtlasın da biz nemanalım. Mentalite !
Sebahattin
20 Eylül 2021, Pazartesi 02:16
Yukardaki yazımın devamı.1. İşim gereği Atinaya gittim ve bankada bir siyah cübbeli papazla karşılaştım. Benim Türkiye'den geldiğimi bilince benimle çok ilğilendi bana bir yerde bir şeyler içelim diye ısrar etti ama benim dil sorunum ve iyi İngilizcem olmadığı için kabul etmedim. O gün geri döneceğim garın adresini gösterdim ve bana oraya Taksi ile gitme çok para. Metro ilede gidebilirsin diye izah etti ve valizimi ben bont çantamı da o taşıyarak bankadan yaklaşık 300m.ilerde metro durağına gittik ve orda benimle aynı yöne giden yolcularda birine de ineceğim durakta onun yardımcı olmasını istedi ve metroya bindirdi. 2. Malezya da Kuala Lumpur da Havaalanından şehir merkezine Otobüsle gittim ve Otelime gideceğim semte tramvay ile giderim diye plânlamıştım ve metro durağında indim ama saat çok geç olduğu için son tramvaylara yetişemedim. OtelimeTaksi ile gitmem gerekti ama.Metro da görevli bayan polis gideceğim adresi sordu ve oraya uzak mesafe taxsi çok para tutar alternatif taksiler
Sebahattin
20 Eylül 2021, Pazartesi 01:40
Alanya 'dan başka dünya nın hiç bir turistik ülkesinde bu kadar çok, belediye otobüsü kullanan turist olduğunu sanmıyorum, açın da açı turist alanyada belediye otobüsleri lebaleb aç turist dolu sağolsun alanya belediyeside 10 dakika da bir sefer koyarak, taksici ve oto kiralamaci esnafın mezarına toprak atıyor Bu yukardaki yazıyı üste bir arkadaşım yorum olarak yazmış! Sanırım ya taksi ya da Rente car. Kiralık araba işletmecisi. Alanya belediyesinden yakınıyor, dertleniyor yapılan hizmetten rahatsız oluyor. Yazıklar olsun ne kadar bozulduk ,bencil ve çıkarcıl,menfaatçil olduk. Dürüst lük kalmamış dolayısıyla da Allah kazancınızın ne bereketini ne de hayrını görüyorsunuz. Ben 55 Ülke gezmiş biri olarak O yabancı gavur diye adlandırdığımız ülkede başıma gelen bir kaç anımı anlatayım da ne hale geldiğimizi bir anlayalım. 1. İşim gereği Atinaya gittim ve bankada bir siyah cübbeli papazla karşılaştım. Benim Türkiye'den geldiğimi bilince benimle çok ilğilendi bana bir yerde bir şeyler içel
Ersen BATMAN
20 Eylül 2021, Pazartesi 10:05
BUNA ŞÜKREDIN KI TURIST GELIYOR TURKIYEMIZE...YINE PARIS TEYDIM ..BU YAZ TICARET TURIZM KAN AGLIYOR... BIZ ÇUKURUMUZU BILMIYIRUZ SABRI BILMIYORUZ..YAZIN BAKALIM BAŞ BOŞ NEDE OLSA BEDAVA...NE OLSA SÛÇ DEVLETIN DEYIM GEÇIN YUHHH ...
Askar
20 Eylül 2021, Pazartesi 09:04
Benim hotelim olsa tek bir türk müşteri almam
Eren
20 Eylül 2021, Pazartesi 08:50
Alanya 'dan başka dünya nın hiç bir turistik ülkesinde bu kadar çok, belediye otobüsü kullanan turist olduğunu sanmıyorum, açın da açı turist alanyada belediye otobüsleri lebaleb aç turist dolu sağolsun alanya belediyeside 10 dakika da bir sefer koyarak, taksici ve oto kiralamaci esnafın mezarına toprak atıyor
Admin
20 Eylül 2021, Pazartesi 08:32
Ne kadar cok turist gelse bile guzel ulkemizin sonu bataklik maalesef.maliye bakanligi gibi onemli bir bakanligi damatlara,maden muhendislerinin ellerine verirlerse bu ulkenin ekonomisinin duzelmesini belesci turstlerden beklemeyin.ve onemli bir konu gercekten ulkemiz cöp icinde.sahillerde denizlerde her turlu kirlilik var.turizme verdiginiz deger de bu iste.
Yıldız 55
20 Eylül 2021, Pazartesi 08:03
Zengin turistler Yunanistan'a gidiyor fakiri turkiye ye geliyor
Ali ceylan
20 Eylül 2021, Pazartesi 07:45
Kış aylarında,yani Ocak Şubat Almanya’dan İstanbula cuma geliş pazar dönüş 3 yıldız lı hotel Aliş veriş tatili uçak bileti kahvaltı dahil 99. Euro Wayyyy benim güzel ülkem
Yurdaer
20 Eylül 2021, Pazartesi 07:06
Herkes olmus bi turizmin Prof 'u bilende yaziyo bilmeyende
Ararat
20 Eylül 2021, Pazartesi 06:32
İnşallah hiçbir turist gelmez Türkiye ye . Kazanan belli kaybeden belli siz milleti kazıklayın daha sonra da deyinki bunlar neden para harcamıyor! Yabancıda olsa insan bu kadar kazıklamaz! Allah tan korkunuz yok zaten. Allah burnunuzdan fitil fitil getirsin inşallah amin.
Fatih
20 Eylül 2021, Pazartesi 06:22
Ne kadar bilgi kirliliği var bilen de yazmış bilmeyen de
Birol Akarsu
20 Eylül 2021, Pazartesi 06:01
Devlette 32 sene polis memuru olarak görev yaptım kendi memleketimde bir kere olsun tatil bölgesinde tatil yapamadım Allah devletime zeval vermesin Amin
Serap atali
20 Eylül 2021, Pazartesi 03:25
Kimseyi zorla zincire bağlayıp getiriyorlar yanlış yorumlar yapmayınız bizler en önce beynimizi güzelliklerle donatalım cebinde para yok ekmek almaya 10 binlik telefon fuzuli kredi kartları abartılacak kadar yapılırsa tatil falan yapamaz bizdekiler turis elinde 1 şişe suyla sıcağın altında kültürümüzü geziyorlar sadece deniz değil kaldıkları otelde tabiii d yiyip icicekler işletmeler d çokta güzel hizmet v emek vererek çalışıyorlar o sıcağın altında ellerinde tepsi hizmet veriyorlar biraz saygı edelim lütfen tatil yapamayanlar kıştan tasarruf yapmaya başla belki yaparsin kolay değil öyle bir yerlere gelmek
Tayfun yiğit
20 Eylül 2021, Pazartesi 01:12
O otellerde israf olan tonlarca yiyecek ve içecekler var.dogru çöpe giden.o otellerde hiçbir personel ne o tatlılari tuzlukları yiyebiliyor nede yanından geçebiliyor.zaten personel seçimi diye birşeyde yok.kalite hiçbir alanda yok takii gelen müşterilerine kadar.neyin kafası bu sürümden dövizden kurdan kazanma gerisinin canı cehenneme hasabi
Reis Yorgun
20 Eylül 2021, Pazartesi 12:56
"Bırakınız yapsınlar, bırakınız işletsinler". Liberal ekonominin getirileri. En kapitalist ülke olup çıktık. Oteller bu kafayla giderse birkaç incoming acentesinin elinde oyuncak olmaya devam eder... Turizmde tekelcilik, filan pazarda TEK yetkili acente kelimesi serbest piyasa ekonomisine ters...
Adem Korkmaz
20 Eylül 2021, Pazartesi 12:52
Gurbetçilere uçak 500;600 EUR millet bu paraya tatil yapıyor gurbetçilere kaziklaniyor
Yaşamak neye rağmen !
20 Eylül 2021, Pazartesi 12:36
1.000 dolar, birim fiyatı ile bakınca, (bin) sadece, yazık az yazık bize, bize gel 8 ile 10 ile çarp, adamlar bedavaya tatil... yaşıyor sonuçta, biz Uşaklıgı çok güzel yapıyoruz. Kendi milletim tatil yapacak ha ! düzensiz plansız berbat bir hayat için ömrümüzü harcadık çapsız vizyonsuz mallar yüzünden. Aklı para ile sulanmış oto teneke ve betona çalışan ahiret bilincini kaybetmiş kim olduğunu hiç bilmediğim tekiller, kanunları eğip büken gukukçular barolar, kentleri beton çöplüğüne çeviren odalar plansız programsız günü harcayan belediyeler, kentsel bölüşüm, sistem yok, ahlak yok, vizyonu olmayan yer işgal etmesin hak yemesin, ey Allah'ın kulları ömür ortala 70 yıl, 25 yıl uykuda geçiyor, yemek içmek tuvalet banyo15 yıl, eğitim 10 yıl, yol zaman sıra da bekle 5 yıl, çocuksun 10 yaşından sonra hayatı tanırsın, topla çıkar kalan yıl kadar yaşarsın
Mehir
20 Eylül 2021, Pazartesi 12:18
Tok ollan lar açın halini anlamaz çalışanlar evine ?? götürüyor.cocuk larını markete götümüyorlar.dı neden ben bir anneyim az.bilmeyen.cokku bilmez.turizim.akıtmasada.damlatı .parası olanlar çok konuşur.keşke.12 ay turist olsa bacı tütmeyen gelir.
Muzo
20 Eylül 2021, Pazartesi 12:04
Ben geçen sene antalya kemerdeydim evet beş parasız turist doluydu ama bir yandanda bir kısım esnafın turiste attığı kazık inanılır gibi değil ve bu esnaf fiyatları üzerinde satış yapan zincir mağazalardan çok rahatsızdılar o mağazaların kapanması gerektiğini söylüyorlardı bundan dolayı hükümeti bile suçlayan oldu turislleri kazıklamayı kendilerine hak olarak görüyorlar.
Esat
19 Eylül 2021, Pazar 11:54
Burada Yorumlarda 30-40 yıldır turizimciyim diyenler var herbirine soruyorum, Yabancı turist 500€ herşey dahil uçak bileti gidiş-dönüş de içinde Aynı otele yerli 1000€ her şey dahil otobüs bileti dahi yok yabancı içki içmeye sabahtan başlar yerli içki içmez bir fincan Türk kahvesi içecek ücretli bu nasıl vicdandır. Zaten yabancının fiyatlarında yerli kalsa yılda üç sefer tatile çıkar. Ama bu zihniyetle devam edenler dahabeter olursunuz inşallah. Amin.
Doktor Ömer
19 Eylül 2021, Pazar 11:04
Şimdi zengin ne ister? Güven, varmı yok Fakir ne ister, evdekinden az harcamak, varmı var, Otelden çıkmadan karnını doyurup gidiyor, Hepsi karı kız vur kaç, kapkaç hırsızlık peşinde, bunları duyan gören gelirmi, gelmez Buyurun durum bu
Harry kurt
19 Eylül 2021, Pazar 10:57
Ben yeni tatilden geldim. Yurt disinda yasiyorum Antalya ya otel tatil paketi Alis veris harcamalarimla 3 bin Euroya yakin para biraktim. Bu parayi ispanyaya italyaya Yada hirvatistan da birakabilirdim.
Taner karadana
19 Eylül 2021, Pazar 10:35
Arkadaşlar turkiyede dolar yüksek oldu icin az dolarla çok şey alıp tatil yapıyorlar Dolar değerli. turkiyede ama dolar düşük olsa ulkemizde cok dolar harcamis olurlar . Herseyi ince dusunmek lazim. Yabanci ulkelerin fakirleri turkiyeye geldikleri zaman kiralllar gibi yasiyorlar. Bizim ulkemizde bi sorun var. Biz almanya ingiltereye gitsek mumkun deil tatil yapmamiz. Paramiz cok degersiz onlarin parasi cok degerli 1eee 10 para farkı var adamlar bizi 8e 10naa katlamış bizim için onların ülkesi çok zor onlar için bizim ülkemiz çok kolay bizde çok buyk hesapsizlik var kimse işini düzgün yapmıyor ve yapmaya calismiyor. Biz kendi ülkemizde hep birbirimizi kandırıyoruz. Ey tayyip erdoğan artık bizi düzeltemezsin. Artık yeni yetişen gençleri çocukları yetiştir düzgün yolda
Isa yilmaz
19 Eylül 2021, Pazar 09:44
Ben tatil bölgelerinde çalışan biri Olarak ne kadar çok gelirlerse o kadar iyi Dünkü tatil bölgelerinin ekonomisi onlara bağlı Mesala bir otelde en az 200 ile 500 personel çalışıyor çok kişi ekmek yiyor
Selahattin Taşköprü
19 Eylül 2021, Pazar 09:42
Türkiyede insanlar tatil yapamazken almanlar Ruslar bizden ucuza tatil yapıyor adamlar herşey dahil otelde kalıyorlar birde memlekette bu yabancı hayranlıgı oldukça daha çok ezilir bu millet
Uzay Hepari
19 Eylül 2021, Pazar 08:47
Antalyada 5 yildizli otelde resepsiyonda calisiyorum Gecen bi ukraynali misafir geldi, cuvali kesip bagaja sarma yapmis Bu adamdan milyon tane gelse ne olur?gelmese daha iyi olur yani
Ray
19 Eylül 2021, Pazar 08:24
Türkiye bu şartları ve parasının durumu ve tesisleri ile dünyanın turizm merkezi olması gerekir ama Avrupa bilinçli olarak turist göndermiyor bahaneside korona ama İspanya Mallorca ağzına kadar alman İngiliz , turizm i yonetemeyince incoming acentalarin elinde oyuncak olunca yakında Rus Ukraynalı da gelmeyecek
İlker
19 Eylül 2021, Pazar 08:20
Keşke bütün Türkiye vatandaşları aileleriyle 1 haftacık bile olsa şu güney sahillerinde tatil yapabilseydi
Akın
19 Eylül 2021, Pazar 08:17
Hiçbir otel Türk ziyaretçi istemiyor. Birkaç kötü örnek sebebiyle o da. Neymiş efendim, tabağa aşırı yemek doldurup öylece bırakıyorlarmış.
Kara
19 Eylül 2021, Pazar 08:16
Bu nasil ucuzluk ben 2sene evel 20euro odedim 1 gecelihne bu sene 40euro ayni pansiyon Kimi kandiriyorlar
Cheko
19 Eylül 2021, Pazar 07:46
Bu bazı turizimcileri cekemeyen beyin fakiri arkadaşlar turizm turistlerin alışveriş yaptığı bölge tabiki pahalı olacak liranın değeri yok turizimci ne yapsın
Erdinç süleymanoğlu
19 Eylül 2021, Pazar 07:13
Batıla hizmet etsin bu kişiliksiz iş insanları
Mustafaa Tutaloğlu
19 Eylül 2021, Pazar 06:50
Siz kendinizce yorular yapıyorsunuz turizmciler le bir konuşun onlar sizin gibi düşünmüyor oteller restoranlar bom boş olunca kara kara düşünüyor ne yapacaklarını nasil borçlarını ödeneklerini düşünüyor ama simdi ise azda olsa kazanmanin sevincini yaşıyorlar. Yorum yaparken birazda bu insanlarin açısından bakmamızı öneriyorum.
Yıldırım
19 Eylül 2021, Pazar 06:28
Yerli turistlere 10 kat fazla fiyat çekenler batsın bizene , bu tutumlarından ötürü ben ve benim gibi tanıdığım bir çok kişi son 9 yılda yazlık aldı ve artık sahillerdeki kaldırım işgal eden belediyelerin ses çıkarmadığı mekanlardan alışverişte yapmıyoruz yiyip içmiyoruz da.
Ismail
19 Eylül 2021, Pazar 06:10
Ehhhh insanlari dolandir cebini bosal bir kaveyi 100tl sat sonrada agla Allah in sopasi yok ben yillar sonra turkiyeye geldim her yerde dolandirildim korktu geri donecek para bulamam diye bu séné kandirak seneye Allah buyuk dersiniz seneyede sinek avlayin para yi yerden buluyoruz ya
Anıl yılmaz
19 Eylül 2021, Pazar 05:38
Bence getirdikleri paradan cok kazanip geri gidiyorlar..Onların geliş sebebi ticari ..otele vs para veriyolar sahada daha fazlasini kazanip geri gidiyorlar..Erkek turistler gelmeli..Yada aile..
Hüseyin
19 Eylül 2021, Pazar 05:34
Ne sandınız turkiyeye hayran oldukları içinmi geliyorlar sandınız bedava tatil
Canan dilbaz
19 Eylül 2021, Pazar 05:32
Oteller firsatci
Turizmci
19 Eylül 2021, Pazar 05:31
Arkadaşlar bol keseden atmak nasılda kolay değilmi, yabancı turistler gelmese bunca oteller,tesisler, uçaklar, otobüsler, arabalar ve.vs.sizmi dolduracağınız,boş konuşmayın derim.
Adem Karakuş
19 Eylül 2021, Pazar 05:25
Yerli turist 3 katı fiyat çakarsanız iflas edin emi
Levent
19 Eylül 2021, Pazar 05:24
Yıllarca yerli turist e beşinci sınıf muamele yapıldı. Ne kadar culsuz turist varsa ülkemde. Hatta tatile gelmiş Suriyel ve Afganlar. Bu ülkenin nimetini yiyen zaten bunlar. Ama malesef ses yok.
Admin
19 Eylül 2021, Pazar 05:01
Boş boş konuşmayın kaç kuruş vergi ödediz yada ödüyorsunuzda burada saçma sapan yorumlar yapıyorsunuz madem o kadar çok biliyorsunuz yapında görek
Kaya yetkiner
19 Eylül 2021, Pazar 04:48
Aynı sartlarda yerli turiste tanisinlar ickidende tasarruf sağlarlar. Ben kabulum. Ben bu sene transfer hariç. Yalnız otel 5 gün eşimle birlikte 8.000 TL. Ödedik 18.06.2021 tarihinde
Metin
19 Eylül 2021, Pazar 04:30
Evet biz en iyisi suriyeli, Afganlı siginmacilari alalım onlar daha karlı
Serdar Kara
19 Eylül 2021, Pazar 04:19
İpe sapa gelmez para harcamayan turistlerle ülkemizin güzellikleri 3 kuruşa peşkeş çekiliyor! Siz sayin turizmciler yerli turiste kazık fiyatlar sunmasaniz Ukraynalilara ihtiyaciniz kalmazdı
Abit Gülistan
19 Eylül 2021, Pazar 03:43
Yabancı turistler gelip ucuz tatil yapınca ülke ne kadar ucuz diyorlar. Türkiye de fiyatlar yükseliyor o zamanda Türkiye pahalı diyorlar. Bunların zihniyeti hep eleştiri üzerine programlanmis. Şikayet etmek yerine geliri artırma yollarına bakmak lazım.
Serdal
19 Eylül 2021, Pazar 03:37
Siz 150 liraya lahmacun satmaya devam edin
Güzel ülkem
19 Eylül 2021, Pazar 03:34
2010 yılında rusla evlendim erkek cocuğumuz olda adını ali koydom 2015 te geri geldim bizim ali olmuş alexsander
Hasan Fuat açıkgöz
19 Eylül 2021, Pazar 03:12
İşte türkiyenin hali siyasetçilerin beceriksizliği enflasyonu düşüremediler faizleri düşuremediler işsizliği de öyle turisten bekliyolar nasıl olsa kendileri sarayda yaşıyor sorsanız etin kilosunu peynirin tereyağını bilirlermi 70 yaşındayım insanlarla alay eder gibi gülüp geçiyolar2023 sonları olur inşallah
Hakan Bezgin
19 Eylül 2021, Pazar 02:52
35 yıllık turizmciyim..Batılı ülkelerden gelen turistler dışındakiler çöptür..İnsanlar bilmedikleri konularda ahkam kesiyorlar..Bunun adı turizm değildir..Maalesef dışardan otelleri doldurabilmek için abuk sabuk yerlerden getirmaye çalıştıkları çulsuz insanlarla bir şeyler yapmaya çalışılıyor.Bir kere ürünü 2 kuruşa sattıktan sonra 3 kuruşa bir daha satamazsınız..Kimse kimseyi kandırmasın..
Serdal dilbaz
19 Eylül 2021, Pazar 02:46
Turkiyedeki otelcilik sıfır Hepsi firsatci
Kadir çicek
19 Eylül 2021, Pazar 02:36
Son 10 yildir anlamadi bizimkiler yahu yabanciya yapilan şirinlikler yerlilere yapsa turizmci daha cok 12 ay kazanir.ustelik gelenler turist gorunumlu pislikler.yabanci sevdasindan vazgecin yerlilere dönün.bide onlar icin yabancı dil poşucukluğu yokmu.yahu turk avrupaya gittigi zaman onlar turk geldi diye türkce bilen eleman zorluyolarmi.turk turizmciler formatlanın baska demiyom.
reckar
19 Eylül 2021, Pazar 02:33
pandemi sürecinde onlara serbest olan gezme yeme içme ülkemizin ne kadar basit ve komik yönetildiğini kanıtladı yeterki para getirin size sunamayacağımız hizmet yok dedik bu kadar yalakalığa bu kadar ancak harcanır
Hikmet Yola
19 Eylül 2021, Pazar 02:23
Döviz yükseliyor, turiste kazıklandığını anlıyor olay budur
Kara Murat
19 Eylül 2021, Pazar 02:20
Aç turist diyenler ayrımcılık yapıyorsunuz bütün insanlar bu dünyanın nimetlerinden faydalanma hakkına sahip turistler gelsin geri gittiklerinde ülke yerinde kalıyor doğa ise kendini temizliyor nedir bu asabiyet
cello
19 Eylül 2021, Pazar 02:18
gelen turistler para harcamiyor her sey dahil luks oteller bedava tatil yapip gidiyorlar birazda kendi vatandaslarini dusunsunler
M. Ai
19 Eylül 2021, Pazar 02:16
Beter olup batsinlar hepsi birden inşallah amin
Sivasli
19 Eylül 2021, Pazar 02:11
Esas gariban aurupada yasayan Adam ya iflas ediyor ya gecimsikintisi cekiyor.turkuyeye gelip te €1000 €2000 harcayanlar gariban turist turistdegil.
doğu
19 Eylül 2021, Pazar 02:11
bu veriler kayda geçen vergilendilmiş gelirlerler üzerinden yapı bir çalışma. ama hepimiz çok iyi biliyoruz ki kazın ayağı öyle değil. bir meyve suyuna 250 liraların yazıldığın özelikle bar fiyatlarını fahişliğini çok duyuyoruz. bunların mantığı mantığı kaz bir içeri girsin de biz yolmasını biliriz
Serkan Devret
19 Eylül 2021, Pazar 01:59
2 kişi Türk aile 1 hafta 5 yıldız bir otel 10 bin TL sanirsin Amerikaya filan tatile gidiyoruz Kendi vatandaşına indirim yapacağına tutup elin ne oldugu belli olmayan yabancisina indirim yapıyorlar Alman iki kisi aynı otelde uçak dahil Gidis dönüş 500 600 euro birde Alman diyorki 10 bin lira olsaymış uçaksız filan gelmezmiş bir daha vay arkadas bizi keriz yerine koyuyorlar.
Sinan Aydın
19 Eylül 2021, Pazar 01:59
Turistler gelmese bir türlü dert geldikleri başka türlü dert. Zanki o gelen turistler ülkelerinde yerden paraları süpürüyorlar ağaçtan paraları topluyorlar . Madem hersey dahil çok ucuz ülkemizde ozaman hersey dahili 2 katına çıkarın olsun bitsin.
Serkan
19 Eylül 2021, Pazar 01:44
Gelmelerinin bir diger sebebi ise Türk erkekleri iste tamda bu yüzden gelen çok sayıda kişi var
boraonlinetravel
19 Eylül 2021, Pazar 01:41
Turizmci olmasan belki, bunlara ben turist bile demiyorum, medyanın haberleri tamamen yalan. ne amerikalı, ne İskandinav, ne GERÇEK avrupalı Türkiye'ye geliyor. Avrupadan orada yaşayan göçmen, işsizlik parasıyla geçinenler geliyor. Kaldı ki bu ülke Turist kime denir onu bile öğrenememiş.
Saadet Öz
19 Eylül 2021, Pazar 01:39
Rus turistler sahil beldelerinde piknik sepetiyle semt pazarlarından sebze, meyve alıyor.Pek para harcayacak tipte değiller,paraları yok , bildiğin sefiller
Okur
19 Eylül 2021, Pazar 01:34
Aklı başında olan herkes bilirki turist sayısı ne kadar az ise konaklama fiyatları o kadar düşük olur. Bunun sebebi ise körükörüne rekabet.
Ilkim
19 Eylül 2021, Pazar 01:29
Bunda dolardaki asiri fiyat artisi etkili olabilirmi sizce akilli arkadasim.yani daha az dolar ile daha cok sey alabilmis olabilirlermi???
Türkiye pahalı
19 Eylül 2021, Pazar 01:22
Avrupada 250 euro ya tur 400 euro ya miss gibi tatil yapıyorum hemde 21 gün. Ama Türkiye de 18 gün tatil masrafım Bi sabah cılız kahvaltı Bi akşam leş yemek vererek durduğumuz otellerde sadece 500 euroyu geçti gece kulübüne gitmek eğlenmek 100 euro dan aşağı değil. Bunu Avrupa da harcasam krallar gibi tatil yaparım. Türkiye ucuzmuş!!
Orcu07
19 Eylül 2021, Pazar 01:14
Taksicisinden,rehberine,dericisinden, kuyumcusuna, yıllarca gelen turisti nasıl kazıklarız diye uğraştık.. Köyde çobanlık yapanları garson ve komi yaptık,turisti sex kölesi olarak gören cahil bir kitle yarattık.. Sahiller çöp içinde,memleketin heryerinden pislik akıyor :(
Bay Paredes
19 Eylül 2021, Pazar 01:01
Parası olmayan turisti almayacaksın ;10k€ hesabında olmayan gelmesin baba.
Uğur Acar
19 Eylül 2021, Pazar 12:55
Sizi gidi yalancilar aglayipda yardim ettiğini z biri oldumu bide turisten bahsediyorsumuz hadi ordan kaoscular
Zati
19 Eylül 2021, Pazar 12:51
Turizm sektöründe yerli, yabancı fiyat politikası eşit,adaletli olmadığı kesin,turizm için her geçen sezon bir öncekini aratır
E.G
19 Eylül 2021, Pazar 12:46
En çok Alkol içen ucuza kalıyor daha çok iç daha ucuza kal …. Ruslara Almanlara Cennet
Aho
19 Eylül 2021, Pazar 12:34
Turizmciler yerli Türiste kazık fiyat çekiyorlar bstsınlar gelmesinler
Misafir
19 Eylül 2021, Pazar 12:23
Dü?ü?mü ne düşmesi ulkemizde doviz almis basini gitmis misal gecen sene 1000dolarla gelen bu sene ulkemizde doviz firlamisken nede 1000 dolarla gelsin 750/800dolarla gelir kendi kar edery Elin yunani Bulgari haftasonu Edirne deki pazara akin ediyorlar
Ali
19 Eylül 2021, Pazar 12:14
Turistlere yapılan kıyak türk vatandasina yapılmıyor çok ucuza tatil yapıyorlar .onların yapdigi tatil ücretinin 3 katını biz oduyerek tatil yapıyoruz.kazik yediğiniz yere bir daha gidermisiniz?
Rezan DENGİLİOĞLU
19 Eylül 2021, Pazar 12:08
Görüldüğü gibi akp yanlış politikaları turizmcileri çok cena etkiledi sadece pandemi değil komşularınla restleşir iyi bir dış politikan olmassa bu oteller yabancılara satılır geldiğimiz nokta bu
Oğuzhan toprak
19 Eylül 2021, Pazar 11:58
Bana 1000$ onlara 400$ onların yerinde olsam ben yılda 2kere tatil yaparım
Ziya 56
19 Eylül 2021, Pazar 11:57
Yukarda boş yorum yapanlar turkiyede turistler ucuz tatil yapmiyor bu otellerine pisliklerinide bırakmıyorlar demektir hiç tatil bölgelerine gitmemişsiniz ayrıca bu gelen turistlerden1000 lerce kişi otel ve tedarikçi ekmek yiyor gidip görün siz ege ve Akdeniz'e nekadar kişinin bu işten geçindiğini bilmede..gelmesinler..pisliklerini bırakıyorlar ..ucuza tatil yapıyorlar boş bedava yorum yapıyorsunuz.
Ferit Arioglan
19 Eylül 2021, Pazar 11:53
Herşey dail olunca olacağı bu
Observer.
19 Eylül 2021, Pazar 11:52
Bati Ulkelerine gidemeyen parasiz turistler;Turkiyeye gidiyorlar. Bu durum yeni degil. Turkiye Avantajlarini hic bir zaman olumlu yonde kullanamamis bir ulke. Dunyada en cok turist ceken ulkeler;Yoksul ulke insanlarini;Ulkelerine sokmuyorlar. Kendilerine ait Luks uretim markalari var.Sayisiz Kultur mekanlari Muzeleri ;Onlarin Avantajlari. Turkiye Dogasinin guzelliginden baska ; Onemli bir avantaji yok. Turizm isletmecilerinin firsatciliklari ;Profesyonelliklerin onunde. Fiatlar; Oriental mantikla Pazarliga dahil.Turkiyeye gelen Turist ucuz oldugu icin geliyorlar. Turkiye Turizmi F8rsatcilik felsefesinden besleniyor. Boyle 9ldugu surece; Turkiyeye cok para harcayan Zeng8n Turistle4 aska gelmeyeceklerdir.Zenginlerin cok secim sanslari var. Tek guzel doga Sadece Turkiyede yok.
Mustafa Karabulut
19 Eylül 2021, Pazar 11:51
Hesaplama yaparken acaba 3-4 sene önce dolar fiyatının TL karşısında ki değeri ile şimdiki değerini bir mi alıyor ? Çözemedim
Özkan bal
19 Eylül 2021, Pazar 11:50
Gelmesin diyen yok kardeşim, bedavadan hizmet veriyorsun bu turistlere. Memlekete yazık, ülkenin düştüğü duruma bak. Venezuella olma yolunda ilerliyoruz.
Atakan
19 Eylül 2021, Pazar 11:48
2-3 yıl önce dolar daha dusuktu turstlrin cebinden daha fazla döviz çıkıyordu.Ne yazikki şimdi ki günlerde Euro ve dolara boyun büken ülke olduk .adamlar 2000 dolarla Multi lüx tatil yapıyor. Sonra turizm gelisti deniliyor. Gevurlara uşaklık yapan turk oteller. . . .
Ziya 56
19 Eylül 2021, Pazar 11:48
Haberi yapan arkadas birazda 2019 ve 2020 deki kurtaracak baksaydı 2019 da dolar kuru 5.47 2021 de ise 8.47 gariplik nerede bunu tl ye cevirdiginde
Serseri
19 Eylül 2021, Pazar 11:42
Antalya'da trustisti nasıl kazıklarız diye dusunuyoyolar ben truzimde turacentasida calisiyorum siradan bir ceket e 4000 euro fiyat cekiyolar romen diyorki ben o paraya araba aliyorum3diyor adam hakli sonrada diyorsunuzki harcama yapmiyolar yapmazlar tabi taksi 60 km lik yola 500 lira istiyor berberi bir trasa 50euro yani 500 alıyor ee gelen turist essekmi versin o paralari
Sait Hız
19 Eylül 2021, Pazar 11:40
Türkiye de ucuz işgücü var diye, büyük otellerin hepsi hazine arazilerinde olduğu için turizm yatırımcıları kısa vadede kendi ceplerini doldurmaya bakıyor. Dünya standartların da para kazanmaya yönelik kaliteli turizm hizmeti kimsenin umurunda değil. Avrupa gecelik sadece yatak 50 eurodan başlar. Bizde herşey dahil 30-40 Euro. !!
Gerçekler
19 Eylül 2021, Pazar 11:27
Bir ülkede yerli turist neredeyse yok olma derecesine gelmiş ve yabancı turist artmış ise o ülke çöküyor demektir
Gerçekler bu
19 Eylül 2021, Pazar 11:27
Bir ülkede yerli turist neredeyse yok olma derecesine gelmiş ve yabancı turist artmış ise o ülke çöküyor demektir
Gerçekler
19 Eylül 2021, Pazar 11:27
Bir ülkede yerli turist neredeyse yok olma derecesine gelmiş ve yabancı turist artmış ise o ülke çöküyor demektir
Ayg
19 Eylül 2021, Pazar 11:26
İslami otellerin bir odası şu sezonda bile 15.000 civarında onları da Ruslar kıştan mi kapatıyor . Bu gidişle batın hepiniz. Art niyettlisiniz o kadar. Az geliyor değil mi yedikleriniz fırsat doğdu hepinize! Gelmesin hiç biri bize muhtaç olun bak nasıl akillanirsiniz
Celal sevinç
19 Eylül 2021, Pazar 11:23
Huzur olmayan yere zengin turist gelmez. Niye gelsin ki dışarıdan bakıldığında biz Afganistan a benziyoruz.başımızdakiler öyle söylemedi mi
Ayg
19 Eylül 2021, Pazar 11:22
Onların acenteleri kıştan toplu kapatıyormuş odaları! Komediye bak sen hele... Bizim yerli acenteler ne yapıyor o zaman . Onların acenteleri bedavami yapıyor bu işi! O zaman bizim yerliler yüz katı kazanıyor demek ki! Bu işte bir mantık hatası var. Burda biri sahtekarlık yapıyor o kim onu söyleyin o zaman.
Ismail
19 Eylül 2021, Pazar 11:18
Kaliteli zengin turisler gelsin böyle ipini koparan gelmesin bizim insanlarımız böyle ucuz tatil yapsın
Dddfgh
19 Eylül 2021, Pazar 11:17
Kendi halkına kazık..Rus a Ukrayna liya beleş...bu ülkeden bisey olmaz
Ayg
19 Eylül 2021, Pazar 11:16
Gözünüz doysun bere... Gelmesinler zaten turizm de batsın . Yerli turiste 10.000 den aşağıya bir hafta adam gibi tatil yok. Kefen soyucular sizi.... O zaman iç piyasaya yönelin onlara verdiğiniz fiyattan yerli turiste verin! İşinize gelmez soyguncular sizi...
Adam
19 Eylül 2021, Pazar 11:02
Tatillerde yer de kalmıyor araba koyacak yol da. Hele Bodrum ve ordaki fiyatlar inanılmaz. Sorsan millet aç, içi kan ağlıyor. O Bodrum'a gidenler işte bu mesajları da atmayı ihmal etmiyorlar. Tuttukları Parti'ye bakın bakalım ne göreceksiniz. Vay öküz başlı antiloplar vay.
halid
19 Eylül 2021, Pazar 10:52
mevlananın dediği gibi gel ne olursan ol yine gel. otelde kalan turistlere sorduğumuzda malesef yerli turistler kazıklanıyr
Serkanson
19 Eylül 2021, Pazar 10:49
Rusun köylusu geldi diye seviniyorlar. Hersey dahil otel de bes tabak tika bada doldurup bir tabagin yarisini yiyip kalkiyorlar. Isleri gucleri Instagrama foto cekmek. Bu sene kemere gittik, bir pisdi anlatamam, her yer sigara izmariti, Pet sise....esnaf dukkanin önune sandelye koymus, ayak parmaklarinin arasini temizliyordu, tabi bir elinde de sigara unutma mak lazim. Yani kalite yok bu ulkede, avrupali gelmez, gelse gelse Rus, ukrayna.. Milliyet gazetesi haber yapmis, ingiltere engeli kaldirdi, turist akacak, iki yuzbin kisi gelecek diye, bekle gelirler..
Denizlili
19 Eylül 2021, Pazar 10:47
Haberde dogruluk payi az.. Alanyada geceligi 400 € oteli kim tutuyor...
Mert
19 Eylül 2021, Pazar 10:43
Çok bilmiş Avrupalı vatandaş, ne yani gelmesinler mi demiş? Gelmesinler kardeş sende gelme bu kafayla, cebindeki 300 euro ile sen bu memlekete katkı sağlamıyorsun, kurtulamadık sizin gibi beleşçi , yüzüne tükürsen şükür çeken zihniyetten.
Eeee?
19 Eylül 2021, Pazar 10:40
Güzel ülkemi peşkeş çekiyorlar diyen hamsalağa birileri 15-20 sene önceki aldığımız turist sayılarını ve gelirlerini gösterttsinnn ... Türklere on katı fiyat falan da yok ben 2500 tl ye iki kişi 4 gece 5 gündüz tatil yaptım otelde de şehirde de turistlere herşey daha pahalıydı gözlerimle şahidim. Kur etkisinden dolayı bıraktıkları para dolar olarak azaldı tabiki ... Bir de dünyada hemen her ülkenin orta sınıfı eriyor ... Açın rakamlara bakın pandemi girdi gireli dünyanın her yerinde en üst ve en alt yüzde yirmilik kesim arasındaki makas hiç olmadığı hızla açılmış ... Eeee???
Mesut
19 Eylül 2021, Pazar 10:38
Kendi insanına fahiş fiyat çeken Otel sahipleri turizm işletmecileri beter olun inşaallah beter inanın şu fiyatlara hiç bir turk tatil yapamaz
Murat güneş
19 Eylül 2021, Pazar 10:35
350$ ile Ukrayna’ya gidin kapıdan içeri almazlar sizi canım ülkem seni ne hale düşürdüler
Bulent ??
19 Eylül 2021, Pazar 10:32
8 milyon rus un %10 luk bölümü çok zengin geceliği 5000 tl lik odalarda. Kalıyorlar..bıraın şu ön yargıyı.rususn harcadıgı oarayı pinti almanlar harcamıyor..aç turist diyorsunuz..ben kiev deyim taxicisi garsonu memuru her yıl yunan a mısıra. Yada türkiyey geliyor..Siz nereye gidiyorsu zu ..bayramda köye mi..??
Yasar
19 Eylül 2021, Pazar 10:31
İyi söylüyorsunuz da aynı şartlara sahip olan Türk vatandaşı turist olarak bir yerlere gidebiliyor ama biz kendi ülkemizde bile bu tatili yapamıyoruz insanların parası değerli olduğu için bizim paramızın karşısında geliyorlar Deniz Güneş kum ekstra para harcamayı düşünmüyor zaten biz onu da yapamıyoruz
Engin
19 Eylül 2021, Pazar 10:30
Gelen Turistlerin büyük bir yüzdesi vasat Turistler, yanlış anlaşılmasın insan olarak değil cüzdan olark. Bu kalitede olan Turistlerin ekonomiye ve Türkiye turizmine bir katkısi olamaz. Öbür yandan Turizm isletmeleri yerli Turistlere abartılı fiat sunuyor ve onları da küstürüyor, hal böyle olunca bir çoğu tatil tercihini Yunan adalarından yana kullanıyor, üstelik %50 daha tasarruflu bir tatil yapış oluyor. Peki bu durumda "turizm kötüye gidiyor" diyen işletme sahibinin payı nekadar ? Oda fiyatları YABANCIYA ortalama günlük 30 $ satılırken YERLIYE 45-60 $ a satılması nekadar höş değil mi. Ne demiş Atalarımız "KENDI DÜŞEN AĞLAMAZ"
Tolga
19 Eylül 2021, Pazar 10:09
Türkiye çok güzel ekonomi çok güzel ??????anlayana
Emel Yetkin
19 Eylül 2021, Pazar 09:58
Güneş- kum- deniz şeytan üçgeni sarmalından kurtulamadık. Vazgeçilebilen bir konsept olunca sadece ucuz olduğu için geliyorlar. Alternatif turizm bir türlü gelistirilemedi yıllardır.
mustafa
19 Eylül 2021, Pazar 09:57
Kesinlikle Attiklari kaziklari söylemiyorlar Yurt disindan misafir geldi paketle otele çocugun kulak temizliginine 200 dolar Almişlar Bunlara müstehak Hiçde Acimam
Cantürk Güner
19 Eylül 2021, Pazar 09:43
Dolar Kuru yükselince harcama oranı tabiki düşer 2016 da dolar ne kadar şimdi ne kadar . Turist yine alisverini yaptı belki önceki dönemlere göre daha fazla ürün aldı ama ödediği dolar oranı maalesef düştü. Paramızın degersizlesmesi sonunda bu tablo çıktı. Farklı bir beklenti içinde olmak aptallıktır .
Brd
19 Eylül 2021, Pazar 09:27
Böyle Cennet bir vatana girebilmeleri için her trustten en az 1000 dolar ücret alınması lazım böyle bir ülkeyi siktinsene bulamazlar hiç bı yerde
rejoman
19 Eylül 2021, Pazar 09:16
Aynısını isteriz
mmg
19 Eylül 2021, Pazar 09:14
rusların en bitiği geliyor ülkemize. üzeri maydanozlu bir tabak bok için iki saat güneşin altında kuyrukta bekler bunlar.
Azad
19 Eylül 2021, Pazar 09:12
Ya millet niye kan ağlıyor alan memnun satan memnun
Haydar ay
19 Eylül 2021, Pazar 09:09
maalesef güzel Ülkemize gelen yabancı turistlerin bırakmış olduğu paralar bir gurbetçinin bıraktığı para ile .
Demir.M
19 Eylül 2021, Pazar 12:12
Ne yani gelmesinmi diyorsunuz? Dünyada kişi başı gelirinde aynı düzeyde düştü biz Avrupa'da yasanlarda hissediyoruz ekonomik zorluklarla boğuşuyor pandemi Etkisi hala devam ediyor.. kimse yarın ne olacağını bilmiyor..sevinin gelen turistlere ????
Serhan
18 Eylül 2021, Cumartesi 11:02
Buraya neden geliyorlar sandınız bedava tatil mis gibi ülkede. Türklere 10 misli fiyat kazığı yapan turizmciler. Batın insallah
Pelin Su
18 Eylül 2021, Cumartesi 09:29
Bunu biliyoruz. Türkiye hep en ucuz ülke olarak Avrupa'dan turist çekmeyi başarmıştır maalesef. Çulsuz turistlere peşkeş çekilen gariban yurdum :( Sizin yazdığınız ise durumun kötünün kötüsü durumuna geldiğini söylüyor. Güzel ülkeme ve değerli insanlarına çok yazık ediliyor. Bunu bu şekilde yapanlar bu vatanın evlatları mi?
sefahattincelik@gmail.com
18 Eylül 2021, Cumartesi 09:05
20 dolara 4 yıldız hotel var kemerde 80 dolarada 4 yıldız var herşey dahil mantık almıyor 2 yıl öncesi gördüm kemerde konuştum turistlerle hotel müdürüyle standard yok boşa kürek
Reyhan adalı