Rusya'da yeniden 'Türkiye' kaygısı!

Rusya'da yeniden 'Türkiye' kaygısı!
25 Temmuz 2021, 23:42
Rusya'da Türkiye'yle ilgili senaryo yeniden dillendirilmeye başladı.

Türkiye’deki Korona virüsü salgınında günlük vaka sayısının 11 bini geçmesi, Prof. Dr. Mehmet Ceyhan'ın "Rusya'dan gelen turistler için daha sıkı önlemler alınmalı. Yoksa vaka artışını durdurmak mümkün olmayacak" açıklamasının Rus basınında geniş yer bulması, "Türkiye uçuşları yeniden durabilir" kaygısını körükledi.

Ceyhan, sosyal medyadaki paylaşımlarında şunları belirtmişti:

* Toplam vaka ve ölüm sayısı artık günlük verilmediği için AKTİF VAKA SAYISINI hesaplayamıyoruz. Ancak sanıyorum yeniden 100 bini geçti.

* Yani saptayamadıklarımızla birlikte aramızda virus pozitif bir milyondan fazla kişi dolaşıyor ve çok bulaştırıcılar.

* Rusya'dan gelen turistler için daha sıkı önlemler alınmalı. Yoksa vaka artışını durdurmak mümkün olmayacak.

Bu açıklamalar Rusya basınından "yaklaşan tehlikenin işareti" olarak yorumlandı.

Hafta sonundan "Türkiye'ye uçuşların yeniden durdurulabileceği" vurgusu yapılan haberler çoğaldı.

Son olarak Rusya'nın Ural Bölgesi Turizmciler Derneği Başkanı Mikhail Maltsev, Türk hükümetinin ülkeye gelen Rus turistler için zorunlu karantina uygulamasını tartıştığını söyledi. Haberde, bazı Türk hükümet yetkilileri ve sağlık bakanlığının, sınırların kapatılması da dahil olmak üzere daha da sert önlemler önerdiği yazıldı.

Maltsev, "Türk tarafı, herhangi bir kısıtlama veya üzüntüye maruz kalmamak için her şeyden önce tüm Rusya'daki Kovid göstergelerinde bir azalma bekliyorlar" dedi.

Hem Rusya'da hem de Türkiye'de son günlerde vakalarda yaşanan artış kaygı yaratıyor.(Turkrus)

Yorumlar
Aşı olun
26 Temmuz 2021, Pazartesi 02:28
Cahil çok varya aşı olduğun zaman virüs yakalamayacağım diye bişey yok yakalanırsın hafif atlatırsın yoğun bakıma girmezsin aşı olduğum için maskeni çıkarırsan kalabalığa girersen tabi yakalanırsın
Misafir
26 Temmuz 2021, Pazartesi 01:18
Birader haber aşı olmayanlarla ilgili değil, turistlerin getirdiği virüsle ilgili. Haberi ilk önce sonuna kadar okumayı deneyin. Turistleri ülkeye sokup virüsü millete bulaştır. Sonra kışın işyerlerini kapa milleti eve tık. Ne güzel memleket. Mevcut aşıların koranavirüse karşı koruyuculuğuna dair elimizde yeterli bilimsel veriler yokken, bu aşıların çoğu 3. Faz aşamasındayken acil kullanım talimatıyla insanlara vurulmaya başlanması haliyle insanlarda aşıya karşı bir önyargı oluşturmaktadır. Bu da gayet normaldir. Bir virüs mutasyona uğradığı zaman mevcut aşı zaten koruyuculuk potansiyelini kaybetmektedir. Ama yetkililer nedense akıl ve bilime dayanmayan saçma sapan açıklamalarla milleti aşı olmaya teşvik etmektedirler. İlk önce aşının, delta koronavürüse ve diğer mutasyonlarına karşı ne derece koruduğunu bilimsel ve net verilerle insanlara açıklamaları gerekiyor. Kimse kusura bakmasın aşıların 3. Faz çalışmaları resmen insanlar üzerinde toplum ve devlet baskısıyla denenmektedir.
Aşı karşıtı
26 Temmuz 2021, Pazartesi 11:45
Ben aşı olmadım kovid olmadım ama dışarıda bir dakika bile maskesiz dolaşmıyorum sık sık ellerimi yıkayıp dezenfektan kullanıyorum aşı olan arkadaşım kovid oldu mesala o nolcak.birde benim gözlemlediğim 100 kişinin 95 i maske takmıyor dışarda hiçbirşey yok gibi vakaları gizlemeye başladılar yine şu anki tablo maskesiz gezenlete bakıldığında çok az gözüküyor .biz bu kafayla koronayı bitiremeyiz kızlar makyajım gözüksün diye erkekler sakalım gözüksün yakışıklı gözükeyim diye maske takmıyor
asiya hayir
26 Temmuz 2021, Pazartesi 11:17
evet vicdanimiz rahat??????
safish
26 Temmuz 2021, Pazartesi 11:15
kapatin artik su ucuslar
.
26 Temmuz 2021, Pazartesi 11:15
Geçen yaz oluşan sayılara bakarsaniz ve de geçen yıl hiç aşı olan olmadığını düşünürseniz içleri rahat mı anlarsınız.
Aşıymış
26 Temmuz 2021, Pazartesi 11:13
Aşı olan arkadaşlarımız, covid pozitif olarak evlerinde yatıyor. Aşı olmadınız diyenler burada mı? Aşı olmak hastalığı engellemiyor.
Serhan
26 Temmuz 2021, Pazartesi 10:53
Zaten bu vaka artış sebebinin sorumlusu Rusları ve Ukrayna gibi vakaları yüksek kişileri kontrolsüz bu ülkeye doldurandir
Kaya
26 Temmuz 2021, Pazartesi 10:51
RUS DESA OLÜYORSUNUZ HIÇ BIŞEYA BAKMADAN GIRITTINIZ ŞIMDI NEOLDI VAKA ÇOGALDI HIÇ BU RUSU GIRITMAMALIYDINIZ YINE BIZ ZORDA KALDIN KARANTINA YINE OLACAK GIBI GELIYOR BIKTIK VALLO BIKTIK 06642
Dunyali
26 Temmuz 2021, Pazartesi 10:51
Acele etme olumsuzluğun asisinida bulacaklar o zaman rahat edersin
Aşı severlere duyurulur.
26 Temmuz 2021, Pazartesi 10:38
Geçen yıl aşı yoktu vaka oranı çok çok daha az dı. Aşı olanlar hala olmayanlardan korkuyor bu nasıl iş?
nusi55@gmail.com
26 Temmuz 2021, Pazartesi 08:40
Arkadaşlar bizden başka herkes sütten çıkmış ak kaşık mış gibi haber yazılıyor..bizim milletimiz kadar kişisel temizliğe özen gösteren kimse yoktur.. başkalarının siyasi kavgaları bizi bağlamaz...acenteler milleti dolandırıcı.. veya daha farklı olaylar cereyan ediyor bunları irdeleyen... gucumucuz yetmediği kurumların kurmaya çalıştığı sistemi bahane ederek kendimizi zavallı konumuna düşürmeyelim...
Aşı
26 Temmuz 2021, Pazartesi 07:56
Aşı karşıtları, aşı olmayanlar, vicdanınız rahatmı?