40 bin turist Türkiye'den ayrıldı

40 bin turist Türkiye'den ayrıldı
20 Nisan 2021, 08:51
Rus federal hava taşımacılığı ajansı Rosaviatsiya Rusya vatandaşlarının Türkiye ve Tanzanya'dan dönüşleriyle ilgili açıklama yaptı.

Havayolu şirketlerinin 15-18 Nisan tarihleri arasında Rusya’ya Türkiye'den yaklaşık 39,4 bin ve Tanzanya'dan 1,7 binden fazla yolcu taşıdığı bildirildi.

Rus federal hava taşımacılığı ajansı Rosaviatsiya’nın açıklamasına göre havayolu şirketleri, 15-18 Nisan tarihleri arasında Rusya’ya Türkiye'den yaklaşık 39,4 bin ve Tanzanya'dan 1,7 binden fazla yolcu taşıdı.

Açıklamada, “Rosaviatsiya operasyon merkezi, Rusya vatandaşlarının Türkiye ve Tanzanya'dan dönüşünü organize etme çalışmalarını sürdürüyor. Geri dönüş kampanyasının ilk günlerinde, 15-18 Nisan tarihleri arasında Rus ve Türk havayolu şirketleri tarafından Türkiye’den Rusya’ya 179 sefer gerçekleştirildi, bu seferlerle yaklaşık 39.4 bin yolcu taşındı. Tanzanya’dan Rus havayolu şirketlerinin 6 seferi ile 1.7 binden fazla yurttaşımız evlerine döndü” ifadelerine yer verildi.

Rus ve Türk havayolu şirketlerinin verilerine göre, 15 Nisan - 1 Haziran arasındaki dönemde daha önce Türkiye’deki noktalardan Rusya’daki noktalara yaklaşık 169 bin uçak bileti satıldı. Zanzibar'dan (Tanzanya) Rusya’daki şehirlere ise Rus havayolu şirketlerinden 4.7 bin uçak bileti satıldı.

Koronavirüsle Mücadele Merkezi, Türkiye ile havayolu ulaşımının 15 Nisan’dan 1 Haziran’a kadar sınırlandırılmasına karar verdiğini duyurmuştu. Kısıtlamaya çerçevesinde şu anda Türkiye’de ve Tanzanya’da olan turistler, tatil sürelerinin sonunda tur operatörleri tarafından Rusya’ya geri taşınıyor.

Turun bitiş tarihinden önce geri dönmeye karar veren turistler ise bunu tur operatörü ile mutabakat sağlayarak yapabilecek. (Sputnik)

Yorumlar
Kadir baş
24 Nisan 2021, Cumartesi 08:31
Gelmesin turist falan.Turizim sektörlü ekonomiyle yaşarsan çok topallarsın.15 günlük Antalya tatili herşey dahil 3 binlira bu kadar ucuz olmasa rus gelirmi oraya.
Boryana Sönmez
23 Nisan 2021, Cuma 12:42
Ruslar olmazsa Türkiye de turizm olmaz.Putin Ruslar a kapattı 1 Haziran kadar e ne oldu oteller kapandı biz de turizmde çalışıyoruz ıssız kaldık. Geçen sene Ruslar 1 Ağustos kadar yasaklar vardı oteller o zaman kadar kapalıidi.Onu için her zaman Ruslar la aramızı iyi tutmalıyız.İnşallah en kısa zamanda anlaşır lar ve binlerce çalışanlar işine döner.
Deniz Solmaz
23 Nisan 2021, Cuma 05:02
Ülke dünyada Corona birincisi olmuş millet ölüyor biz hala turist peşindeyiz.. Bodrumda yaşıyorum Ruslar uçak dolusu geliyor bir tanesi bile maske takmıyor bizlerde evde hapis oturuyoruz.. şu gün kapa şu gün aç bu corona bitmez...
coskun ocak
21 Nisan 2021, Çarşamba 11:56
Ruslara kurban olam adamların coğu tahsilli yandaş yemeyi içmeyi bilen kültürü olan Vatandaşlar
Ahmet Ergin
21 Nisan 2021, Çarşamba 11:40
Sen önce ülkemizdeki koronavirüs üne sahip çıkalım turistten merak etme istemediğin kadar sana turist gelir istemediğini yükü kaldıramazsın bile hele sen koronavirüsü bir yüzde 20:10 beşlere onlara bir düşür seni turiste boğar dünya benim diyeceklerim bu kadar Allah koronavirüsünden ülkemizi dünyayı da ülkemi de kurtarsın Âmin ??
Ekrem
21 Nisan 2021, Çarşamba 11:30
Bazıları salak saçma yorumlar yapmış. Her haltta hükümeti suçlamak millette hobi oldu. Dünya allak bullak her zaman inişler çıkışlar olacaktır. Bazen az bazen çok kazanacağız Allah bereket versin de otur. Bazılarında turist beyenmiyor ağalara bakın hele.
hasan gizli
21 Nisan 2021, Çarşamba 11:19
Hükümet savaşlarda taraf olursa olacağı budur.Olma. Savaş istemiyoruz.Cengaverlik, fetih, hilafet istemiyoruz.Hala ders almıyor...Hangi devirdeyiz !? Millete sor, savaş isteyen var mı !? Murat Kelebek adlı yorumcuya teşekkür ediyorum.
Orhan Yuvanç
21 Nisan 2021, Çarşamba 10:53
Türkiyeye geln Rus ukrayna moldovya vs.gibi turistler kadın lar gelmesin toplumun ahlakını bozuyor.Gelecek turistler ailecek gelir eşiyle dostuyla gelir Türkiye mize insanlar a hayırlı bereketli olur Allah hakkımızda hayırlısını versin inşallâh
ok
21 Nisan 2021, Çarşamba 09:05
ruslarda para yok zannedenler biraz araştırmanızı öneririm ruslarla diğer ülkeleri karıştırmayın her rusça konuşanı rus her rusyaya gideni çok hoş günler geçirdi diye düşünmeyin çoğu selamlaşma şansı dahi bulamaz sadece ruslardan bahsediyorum
Yavuz Yakalı
21 Nisan 2021, Çarşamba 08:53
Gelin gerçekleri söyliyelim; İskandinav, avrupalı turistlerin geldiği zamanlar,esnafımiz normalin 3 katı 5 katı pahalı satmayi marifet bilirlerdi..Rus gelmeye başlayınca, kocasının yanında karısına sarkıntılık yapmayı normal görmeye başlanmıştı..İnsanlar bu durumların farkında değil zannetmediniz dimi...Politik sorunlarla harmanlayınca bu durumlari, mum ile arar olduk kaliteli turisti...daha dün mağaza içine girdiğinde, bu almaz fakir müsteri diye kovan az satıcı yok...elimizdekilerin kıymetini bilemedik...
R
21 Nisan 2021, Çarşamba 04:38
Onlarda gelmese ne yazacaksınız.
Murat sari
21 Nisan 2021, Çarşamba 03:53
Bir turizmci olarak şunu soyleyebilirim Türkiye'de bir araplasma var ve bu adamlar Gelnedigi sürece şehir otelciligi bitmiş durumda bir tarafım gelmesin istiyor diğer taraftan maasef işsizlik bilemedim
Murat Kelebek
21 Nisan 2021, Çarşamba 03:10
Sen ruslarin savas halinde oldugu Ukrayna,ya....rus askerleri öldürsün diye İHA ve SİHA satarsan.....adam da senin turizmini bitirir...ve boylece yuzbinlerce turizm calisani yine ac issiz kalir... Hukumete diyoruz ki...yeter artik..bolgesel savaslarda taraf olmaktan vazgec... Senin silahlarin degil onemli olan... onemli olan yuzbinlerce insanin is bulmasi.. Hukumet olarak turizm calisanlarina 5 kurus destegin yok... bari köstek olma.... Savaslara bulasma... İnsanlarini acliga mahkum etme .. YETER ARTİK !!!
Sedat saygın
21 Nisan 2021, Çarşamba 02:05
Bir kerede şu dövizi düşüncelerde ülkemin insanına yabancılar hizmet etsin beyahu.insan utanır gelen turist sayısından.ben gönderebiliyorsam gururlanırım
Tayfun yiğit
21 Nisan 2021, Çarşamba 01:21
Malesef yıllardır turizmde de diğer sektörlerde olduğu gibi turizm denilince akla Ruslardan başkası gelmiyor.bir otelin 7 acentasinin 5i rus.sadece bir ülkeye bel bağlamak üstelikte Ruslar kadar aç bir millete bel bağlamaktansa Azerbeycan başta olmak üzere turki devletlerden turist gelsin ondan çok daha anlamlı ve iyidir.en ufak bir pürüz olsa Rusya ile eyvahlari çekmekten çok daha iyidir
Nexi
21 Nisan 2021, Çarşamba 12:54
Rus turist nedir ya 1 milyon Rus geleceğine 250 300 bin Alman veya ABD vatandaşı veya İskandinav ülkelerinden veya kaliteli İngiliz turistler gelsin tertemiz kaliteli hiizmet verilsin Bu adamlar adım attıkları heryerde yer içer alışverişini yapar insanları memnun ederler Ruslar dan paramı çıkar onlar daha bizimkilerden kazanıp donuyo memleketine ??
Attila Karday
21 Nisan 2021, Çarşamba 12:06
Rus turistler de, Türklerdekinden daha çok para var. Ve para harcıyorlar. En kısa zamanda gelmelerini bekliyoruz....
Devrim Koçak
21 Nisan 2021, Çarşamba 12:04
Benden öncekilere katılmıyorum. Rus turistin nesini beğenmiyorlar anlamıyorum. Parayı hesapsız harcıyorlar, gayet kültürlü dürüst insanlar, suyu otelden alıyorlarmış, bu mudur hesap? Küçük düşünmeyin lütfen. İnşallah muhtaç kalmayız Rus turiste.
Eylem
20 Nisan 2021, Salı 11:43
Ruslarda paramı var.niye geldikleri belli
Ramazan Güngör
20 Nisan 2021, Salı 07:59
Alman turist gelsin daha iyi ama artık dünya düzeni değişti bu salgın hastalık bitmeden bu işler düzelmez
Serdar ÖZTEZCAN
20 Nisan 2021, Salı 07:05
Ben şahsım adına rus ukrayna molovya İran arap turistler gelmesin. Neden amerikalı canadalı yok İngiliz alman iskandinavya ülkelerinden çok az Romanya Bulgar hırvata gidiyorlar bize ahlaklı kültürlü zengin turist gelsin suyu otelden bedava alıp şehir turu yapan açlar lazım değil. Saygılarla.
Olgun Arslan
20 Nisan 2021, Salı 05:33
Türkiye'ye en çok Rus turist geliyor ve onlardan para kazanılıyor diye düşünülüyor ve hep öyle lanse ediliyor ama bana inanın en çok parayı onlar bizden kazandı senelerce farlı sektörlerde en yakın şahidi olarak bilin.