2022'de en büyük sorunumuz personel olacak!

2022'de en büyük sorunumuz personel olacak!
12 Kasım 2021, 10:36
Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) 20 ay aradan sonra organize ettiği ilk yemekli toplantısını Kilit Grubu ev sahipliğinde Nirvana Cosmopolitan’da gerçekleştirdi.

POYD'un Nirvana Cosmopolitan’da gerçekleştirdiği toplantının konuşmacı konuğu ise AKTOB Başkanı Erkan Yağcı oldu.

POYD Başkanı Ülkay Atmaca, 2022 yılının ise umut verdiğini dile getirerek “Ne kadar ümit verse de 2022 yılında en büyük sorunumuz personel olacak gibi görünüyor” diye konuştu.

Yağcı: Personel sorununu çözmek için her türlü öneriye açığız

AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı da konuşmasında 2021 yılında tüm zorluklara rağmen Antalya’nın 9 milyon turist sayısını aşacağını bu rakamın 2022 yılına umutlu ve iyimser bakmalarını sağladığını ifade etti. Personel sıkıntısıyla ilgili sorunun 2022'de otelleri etkileyeceğini belirten Yağcı, " Bu sorunu aşmak için neler yapabiliriz düşünüyoruz. Her türlü öneriye de açığız. Bu sorunun farkındayız ve bu sorunu aşmak için çaba harcıyoruz." diye konuştu.

2022 yılında turizm sektörünün kendi sorunlarına döneceğini ifade eden Yağcı " Bu çerçevede 2022 yılına ciddi bir şekilde hazırlanmalıyız. Özellikle personel sorunumuza dikkat etmeliyiz. Türkiye turizminin önü açık. 2022’den çok daha ümitli olabiliriz. 2022 çok daha iyi bir yıl olacak." ifadelerini kullandı. (Tourismtoday)

Yorumlar
Mustafa Şengün
19 Kasım 2021, Cuma 05:39
Pide pizza snek döner kasap acil işe ihtiyacım var 5444908801
Erol
15 Kasım 2021, Pazartesi 04:05
Profesyonel Turist rehberiyim. Bizim sektörde de çoğu meslektaşım yabancı çağrı merkezlerinde calışmaya başladık. Sigortalarımız düzgün yatıyor. Maaşlarımız zamanında geliyor. Ben şahsen bir daha 30 sene emek verdiğim sektöre geri dönmem artık.
Cemil YILMAZ
13 Kasım 2021, Cumartesi 07:06
14 yaşında turizme başladım sigortam 15 yaşında başladı 30 yaşına gelince sigortamı toplattım 900 gün 15 sene çalış 3 sene bile değil prim günü .şimdi bunlar işçi mi arıyorlar ……..ha ha .
Mehmet YILMAZ
13 Kasım 2021, Cumartesi 05:55
Sorun personel değil buna inanın. Milyon dolara otel yap asgari ücrete 3 dil bilen personel ara çok bulursun aramaya devam et. Kendi ve personelin hakkını arayan ve bu şekilde olması gerektiğini söylediğin zamanda patron sana düşman gibi davranıyor. Patronu gordugunde kosan yalaka taklacı güvercinlerle çalışmayı tercih ediyorlar. Bu güvercinlerde rüzgârlı havada uçmayı beceremiyor. BARUT grubunu tebrik ediyorum ve ayakta alkisliyorum personeline sahip çıkıyor bu grup otellerinden birine girmenizi tavsiye ederim. Isletmeciler parayı paylaşmadıginiz sürece tabaklarıda kendiniz toplayacaksınız temizligide . YAKINDA
Kerem
13 Kasım 2021, Cumartesi 02:27
1- asgari ücret asla yetmez, önce maaşı artıracaksiniz. 6 ay bu maaş, 6 ay da bunun yarısını vereceksiniz, sigortalari asgari ücretli gibi yatırın ama tam yaptıracaksanız. 2- çalışma saatleri net olacak, fazla mesai istediğinizde onu da ödeyeceksiniz. 3- sözleşmeler yıllık olacak sezonluk değil. 4- insan olmayı ve kamyonla elde ettiğiniz kazancı paylaşmayı öğreneceksiniz. 5- bu maddelerle işletme mümkün değil diyen işletme açmayacak, gitsin yatırımıni başka işe veya ülkeye koysun, sonra adı istihdam yaratıyoruz gibi bir ikiyüzlülük olmasın. Bu ülke turizm ülkesi, seve seve yada seve seve de gayet olur bunlar.
Niyazi Soydan
13 Kasım 2021, Cumartesi 01:22
Otel sahipleri ki özellikle yaz sezonu 7-8 ay açık kalanlar, "rab bena hep bana "demeyi bırakıp doğru düşünmeye başlarlar is sorunlarını da çözmüş olurlar. 2020 sezonunda çalışanları aç kaldı bunun için ne yaptılar? Normal sezonlarda bile genelde kasım-nisan aylarında ne yapar geçimleri için çalışanları? Her sezon sonu işten çıkarıp yeni sezonda tekrar alım yapıp hep te asgari ücret verdikleri otele yakın çevrelerde oturan bu gençlerin özellikle askerden sonra devamlı bir iş arayışları olacağını bilmiyorlar mı? Her sene yeni acemi gençleri bulurlar belki ama ne zamana kadar. Vede çevre ilçe ve illerde turizm vb teknik meslek liselerinden okuyanlara bol miktarda staj imkanı verip hem onlara fırsat hem de kendilerine insan kaynağı yaratmayı hala daha düşünmüyorlar mı? Aman biz zaten staj imkanı veriyoruz diyenler 3-5 talebeden bahsetmiyorum, 10 da bir personel sayısı olan varsa staj imkanı veren ancak onları istisna ederim
Kaan
13 Kasım 2021, Cumartesi 12:51
Personeli köle gibi çalıştırmayı bıraktığınız gün personel sıkıntınız olmayacak.. üç kuruş ver 12 saat köle gibi kullan sonra da kış gelince yol ver sonrada personel yok ! Aklı olan turizme girmesin!
Selda
13 Kasım 2021, Cumartesi 12:46
Beter olun inşallah personele yalvaracak hale gelirsiniz bıktık yazın yırtınıp Kışın aç kalmaktan çözüm belli degilmi bizim tek sorunumuz Kışın işsiz ve parasız kalmaktan bıktık en azından Kışın yarım maaş verilsin
07
13 Kasım 2021, Cumartesi 10:11
3 kurus fazla vermeyeliyim diye tecrubeli yoneticilerinizi harcayip,calisiyormus gibi gorunen sovmen ,yalaka isden anlamayan yandaslari adam ettiniz,insanlari 12 ,13 saat calistirip mesai ucretlerini bile vermediniz, insanlara kole muamelesi yapip sezon gelincede kapinin onune koydunuz,verdiginiz maaslarla bekar insan bile gecinemezken bu insanlar nasil turizme donsunler.eski turizme emek verenleri de kusturup baska sektorlere yoneltmisken,turizm isverenleri biz nerde hata yaptik diye oturup bir dusunsunler derim
Ahmet almaz
13 Kasım 2021, Cumartesi 10:00
OTELLERIN YAPISI BOZUK 7000 ,10000 yataklı oteller 1500 calısanlı otel mi olur. Sacmalık. Oteller kucuk aile otellerı olucak. O zaman her turlu isletirsin. Bunlar ac gozlulukten sanayi firmasıyla agırlama sektorunu karıstırdı. Simdi adam diye yanarsiniz tabii
Recai K
13 Kasım 2021, Cumartesi 09:10
2022 ' de Kat Personeli , İşi bilen resepsiyonist ve muhasebe elemanı bulmak çok ama çok zor olacak. Sektörde personel tedarik eden kanallar çakma firmalar türediler.Onlar da otel sahipleri yetmiyormuş gibi personelin üzerinden para kazanıyorlar. Asgari ücret etrafında dolaşan rakamlarla bu iş yapılmaz. Pastadan pay ayırmayı paylaşmayı bilmeyen otel sahiplerini uykusuz geceler bekliyor olacak 2022 yazında.Sektörde çalışan akşamları extra çalışarak bir şekilde kışa birikim yapıyor. Gündüz 12 Saat gece 6 saat çalışan bir çalışandan kime ne fayda gelir ?. Sağlık personeli bayılan personel için biz alıştık artık günde bu şekilde 20-30 vakaya gidiyoruz diyorlar yaz ayında. Gerçekten çok üzücü bir tablo var karşımızda.
Ahmet
13 Kasım 2021, Cumartesi 02:54
Bence bu sektöre adım atacak arkadaşlar iyi düşünün derim 6ay çalış 6 ay yat ee 10 sene 20 sene sonra sigorta primine bakıyorsun yerlerde geziyor. Evlenemiyorsun yatırım yapamıyorsun. Aldığın 6 aylık maaşı topla 12ye böl.çıkan rakam senin aylık maaşın. Asgari ücretin yarısı senin aylık maaşın olur.
İk
13 Kasım 2021, Cumartesi 01:23
Ukrayna, Rus, Kırgız insanları al kendi vatandaşına peşkeş çeken kendi halkına aza kanaat getir diyip yabancıya 10 bin TL az para vermeyen insanlar çözüm mü arıyorlar
Oğuzhan uzunbekiroglu
13 Kasım 2021, Cumartesi 01:19
Ben emekliyim. Bu benim turizde 46 senem restorant şefi olarak görev yapıyorum yaşım 60 ama 45 den fazla göstermem, çalışırken müdürlerim bana fırtına gibisin der. 3 limanım var. Ama maalesef artık bizim gibi işi bilen sorumlu insanlarla değilde,yalaka takımıyla iş yapıyorlar. Sonrada kaliteli eleman yok diyorlar.işinize gelmeyiz, zira bizi 3 kuruşa köle gibi çalıştıramadım. Bilinçli ve yanlışları görme tecrübemiz işverenlerin işine gelmiyor. Bu mentalitede gittiğiniz müddetçe kolay kolay düzgün insanlar bulamazsınız.
M.kuyu
13 Kasım 2021, Cumartesi 01:04
Senelerce turizme gönül veren bizlere sezonluk personel muamelesi ,şartları uyguladınız böyle olacağını tahmin edemedinuz mi...
Türkoğlu Türk
13 Kasım 2021, Cumartesi 12:51
İnşallah birbirinizden bulur, beter olursunuz kan emici vampirler ...
Avni Karadumsn
12 Kasım 2021, Cuma 11:43
Turizm Bakani, bu yorumlara bir kulak ver. Sen bu iste eskisin. Rlinde yetki varken yetismis kalifiye zenaatkarlara bir el at.
Mustafa Can
12 Kasım 2021, Cuma 11:21
Dert etmeyin ya bu kadar işsiz varken insanları tatmin edip çalıştırmak varken gider Kırgızistandan adam toplar gelirsiniz.
Metin K
12 Kasım 2021, Cuma 10:24
Pandemide bile devlet kçö verdi otel sahipleri ne verdi hiçbir şey 5 _6 ay eşek gibi çalıştır kışın kapının önüne koy bu insanlar kışın ne yer ne içer düşünme İnşallah 2022'de eleman bulamazsınız turizm bakanı otel sahibi olursa bu devran böyle döner olan işçiye olur hiçbir çare bulunmaz
Kubilay
12 Kasım 2021, Cuma 10:09
Personel yemekhanesine sezon boyu inmeyen kibirli insanlarsınız siz. xxxxxx xxxxxx inşallah
Hüseyin
12 Kasım 2021, Cuma 09:58
Bütün çalışanlar sendikaya üye olması lazım ve sendikada çalışanların hakkını savunması lazım iş verenler ve çalışanlar sendika ile muhatap olması lazım
Ahmet
12 Kasım 2021, Cuma 09:47
Siz ve sizin gibi patronlar çalışanları köle gibi görmek yazın çalıştırıp ucuz maliyetle kışın ücretsiz izne göndermek. Çaresi nedir diye sorarsanız çalışana 1 senelik sözleşme yapmak şayet kışın gönderecekse geri kalan ayların maaşınıda personele ödenmesi şartı ile şözleşme imzalatılması zorunlu olması lazım.
Refik İnkaya
12 Kasım 2021, Cuma 09:45
Zor bulursunuz, sezon sonu geldiğinde kapının önü,otel işletmecileri personele iki yıl maaş verse batarlarmı ?hayır , personel varsa otel var , personel yoksa otelde yok patronda yok olur,insana yatırım yapan kazanır , günlük hesap yapanlar her zaman kaybetmeye mahkumdur, personelin hakkı olan işsizlik maaşını bile alamıyorlar, personel çıkış istiyor , tazminattan vazgeçtim yeterki çıkış verin işsizlik maaşı alayım diyor , personel istemesede bağırta bağırta askıya alıyorlar,sonuç böyle olursa seneye çok ararlar ama bulamazlar , artık Kırgız mı ,kazakmı Afgan mı getirirler bilmem ama ,yerli personelin tırnağı etmez ,duam şudur beter olun
Hayrettin ÜÇÜNCÜ
12 Kasım 2021, Cuma 09:42
Personel sorunu olmaz, nasıl mı?: Günde kaç saat çalışacak, haftada kaç gün? Yıllık izni ne kadar? Maaş ne kadar? İkramiye var mı? Bunları bilmeyen personel içten gelerek çalışamaz. Çalışma saatlerinin uygunsuzluğu yüzünden yıllardır ailesi ve çocuklarıyla kahvaltı yapamayan insanlar var. Mesayi yapar ücretini alamaz, maaşı zamanında alamaz. Bunları düzeltmeden kaliteli personel bulamazsınız, bulsanız da kaliteli hizmet veremezsiniz.
Yüksel Acar
12 Kasım 2021, Cuma 09:38
Aslında personelde sıkıntı yok,verilen ücretler çok düşük.Sezon ortasında 1 oda 2500 tl.lere kadar satılıyor.Ama personele aylık 3500 tl.odeme yapılıyor.Makas arasi çok açık.. Stajyerler de olmasa kendiniz boş toplarsiniz masalardan...
ISMAİL YEŞİLDAL
12 Kasım 2021, Cuma 08:30
6ay asgarî ücret ver, 16 SAAT çalıştır, Inşallah Bulamazsiniz
Muzo
12 Kasım 2021, Cuma 08:24
Personeline bakmayan sektör hala personel sıkıntısı var ve çözüm arıyoruz diyor galiba dalga geçiyorlar hala düşük maaşa personel calistiriyorsunuz bu müdür sizin personel konusunda çözümünü adam gibi ücret verin bakalım sorun kaliyormu hep kendinizi düşünün personele gelince de para yok diyin cozumunuzu yesinler...
Şaban kaan
12 Kasım 2021, Cuma 08:05
Tabiki personel bulunmaz neden çünkü maaş az 5Ay yoğun geciyo kışında çıkış yada o yoğunluğa rağmen mesai yaptiriliyo kışında Aşkı Aliyolar Tüm turizm çalışanlar iş değiştirdi otellerin düşük maaşında dolayı teşekkür
Truzimci
12 Kasım 2021, Cuma 07:06
Yazın kullan kışın at politikasindan vazgeçmediğiniz sürece siz daha çok personel ararsınız.
Güldür Erdoğan
12 Kasım 2021, Cuma 06:50
Bu otel işi dünyada zorluk olarak ilk 5 e girer, misafirlerin kaprislerinden, çalışanlara kadar, herkesin birbirine zorluk çıkarıyor. Vasıfsız, iş bilmez eğitimsiz elemanlarla, işi yürütmeye çalışıyorlar. Bir oteli yönetmek öyle kolay işmi, bizim ucuzluğumuza geliyorlar, tarih, kültür, e gelen turist çok az, maalesef böyle gider değişmez bu turizm denilen, berbat sektör.
O7
12 Kasım 2021, Cuma 06:35
Siz yöneticiler kalifiye elemani elinizde tutamadikca daha çok sorun çıkar siz ülkede işsizlik var diye böyle bakdikca elindeki elaman başka sektöre kayiyor nedenise orda iş süreli çikma ve gecinme derdi ortadan kalkiyor ???
Naci can
12 Kasım 2021, Cuma 06:33
Kira 2000 maaş 3000 yazın çalış kışın cikart sen anca suriyeli afgan bulursun 3 5 seneye turizm de biter mudurlere ücretsiz izin yok personele var 12 saat çalıştır hakkını verme
Hasan yilmaz
12 Kasım 2021, Cuma 06:23
Sorun personel değil sorun patronların cebinde akrep var Türk milleti kullan at bardağı gibi bir de yöneticilerin burnu çok büyük personeline mal gibi bakiyo
Alirıza özcan
12 Kasım 2021, Cuma 06:05
2020 yaz sezonunda ayvalik taki bonjo hotel de çalıştım ama hiç bir arkadaşımız ücret alamadıtakriben 150 kişi eve gidecek yol parası bulamadı
yusuf b
12 Kasım 2021, Cuma 02:04
sorun personel değil. ne kadar maaş verdiğiniz maaşları kaç ay geciktirdiğiniz. nasıl davrandığınız. yazın kullanıp kışın ücretsiz izin verdiğiniz arkadaşların nasıl yaşadığınızdan haberiniz oldu mu? ben başka sektöre geçtim, niye bu zamana kadar geçmemişim. değişimde hayat var arkadaşlar :))))