18 Ekim 2018
E-Bültene Abone Ol!

Ulaştırma Bakanlığı memurlarından 'beyin yakan' uygulamalar...

04 Ağustos 2018, 20:58
Seyahat acentalarının başı bu kez de "bilgisiz" denetim memurlarıyla belada. Ulaştırma Bakanlığı'nın yol denetim memurları, kendi yolcusunu taşıyan seyahat acentasına, taşıma sözleşmesi yok diye ceza kesti.

Transfer yapan acentalardan taşıma sözleşmesi talep eden Ulaştırma Bakanlığı yol denetim memurları, markanın sahibi şirketle ve yabancı tur operatörlerinin Türkiye'deki hizmet sağlayıcılarıyla yapılan taşıma sözleşmelerini kabul etmeyerek ceza yağdırıyor.

Geçtiğimiz günlerde İzmir ADB Havalimanı'nda yaşanan olayda, Ertur isimli acentanın aracına, Tez Tour'un yolcularını taşırken, Türkiye'deki hizmet sağlayıcısı Kilit Global'le yapılmış taşıma sözleşmesi olmasına rağmen ceza kesildi. Tez Tour'un Türkiye'de tüzel kişiliğinin bulunmadığı, resmi hizmet sağlayıcısının Kilit Global olduğu belirtilmesine rağmen, denetim memurları tur operatörü ile araç sahibi arasında yapılmış sözleşme konusunda ısrarcı oldu.

Kendi kendiyle sözleşme yapmayan acentaya ceza kesildi

Trajikomik bir uygulama ise Marmaris'te yaşandı. Koral Travel'a, yolcusunu kendi aracıyla taşırken, "taşıma sözleşmesi" yok diye ceza kesildi.

İkincide D2 belgesi iptal ediliyor

Yönetmeliğe göre tur operatörü ile araç sahibi arasında yapılan taşıma sözleşmesini ibraz edemeyen acentaya birincide para cezası kesiliyor; tekrarlanması halinde ise aracın D2 belgesi iptal ediliyor. Seyahat acentaları kesilen cezalar için yargıya gidebiliyor, fakat D2 belgesi iptal edilen acenta, sözleşme yaptığı tur operatörüne karşı yükümlülüklerini yerine getiremeyerek, büyük maddi kayıplara uğruyor.

Eğitim şart, hem de acil...

Konuyla ilgili konuştuğumuz seyahat acentaları ise, sorunun çözülebilmesi için denetim yapan memurların şirket ünvanı, acenta marka ünvanı ve kendi aracıyla yolcu taşıyan acentalar hakkında acilen eğitime alınması gerektiğini söylüyor.

Yorumlar
hasan huseyin ne farkeder
08 Ağustos 2018, Çarşamba 09:40
yauw bunlar anladıklarındanmi çıkıyor ? ki corbalari bitmis evdeki karilari azarlamis hirsini skini arac sahibi sofor vb den cikaracak rusvetle memur olmus skik saygisiz bisekilde konuşuyor baksana amk oglu
Özgür şebek
06 Ağustos 2018, Pazartesi 10:41
cehalet
kerem
06 Ağustos 2018, Pazartesi 11:47
çingeneye beylik vermişler...
Erkan Ekinci
05 Ağustos 2018, Pazar 09:23
Bu ülke ne çektiyse çok bildiğini iddia eden ama hiç bir şey bilmeyen, sapla samanı karıştıran video daki tipler yüzünden çekti çekiyor ve böyle devam ederlerse daha çok çekecektir. Aklı başında ve konusunda uzmanlık gerektiren eğitimleri tamamlayan kişilerce yapılmalı bu denetimler.
İsmail kaya
05 Ağustos 2018, Pazar 06:15
İstanbulda durumlar vahim keyfi ceza uygulamaları bezdirdi
Hakan Gören
05 Ağustos 2018, Pazar 05:21
Bu birşey değil ki Sabiha Gökçende 2 tekerlekli sandalyeli yolcuyu alsın diye 16.stutnun oldugu yere yanasan minibuse otoparktan neden almıyorsun diye ceza kesen trafik polisine ne diyecegiz?Memur bey tekerlekli sndalyeli yolcular rahat binsinler diye yanastı kaptan aldı diyorum bana diyor ki valinin talimatı boyle..Yani birileri bunlara bu selayetleri verdikleri surece bu memlekette daha boyle cok olay yasanır.Ulastırma bakanlıgından once trafik polisleri kraldan çok kralcı ve hemen yanıbaşında 2 tane taksi ve taksici duruyor )))) Çünkü o durabiliyor yabancı yolcusunu ve hatta ozurlu yolcularını almaya gelen kaptana ceza yazıyor memur.Kim cozecek bunu peki?
Necdet RIZAOĞLU
05 Ağustos 2018, Pazar 08:37
Benim düşüncem , bu memurları gönderenlerin nihai hedefi öğrenilmeli. Bizi birilerine satıyorlarmı ? Yoksa ille de ceza mı kesmeleri lazım? Ülkeler turist kapalım diye herşeyi yapıyor , biz turisti yollarda süründürüyoruz. Birde buna turistlerin güvenliği için diyorlar ya. Gülermisin ağlarmısın. Arkadaşlar önce şunu hala anlatamadık. Maliyeti en ucuz döviz turizmden geliyor ve ayrıca arka planda ihraç edemediğimiz herşeyi satıyoruz. Her imalat sektörünün ithal girdisi var ama turizm in ithalat girdisi %1 i bile bulmuyor. Daha ne istiyorlar anlayanlar bir izah etsin.
Remzi BERBEROĞLU
04 Ağustos 2018, Cumartesi 11:09
Öncelikle denetleme memurunu tebrik ediyorum ve teşekkürler ediyorum, önümü ilikliyor saygıyla önünde eğiliyorum. Evet yılların kangren olayı. TÜRSAB sahibi Karayolu Taşıma Kanunu ve Yönetmeliğini okuyacak ve anlayacak ya da okuyan ve anlayanı dinleyecek. Firuz Başkana da selam olsun. Hafta başından itibaren bu haberleri çok duyacaksın Antalya.