Turizmde çalışma arzusu yok olmaya başladı

Ali Can Aksu
Ali Can AksuTUROYD Başkanı
13 Ocak 2021, 21:59

Her krizden ciddi yara alan turizm sektöründe, çalışanlar başta olmak üzere yatırımcı da çok zor günler yaşıyor.

Krizlerin yarattığı etki ile turizm sektörünün sürdürülebilir bir meslek olmaktan çıktığını gözlemleyebiliyoruz.

Turizmin bugün geldiği durum sadece pandeminin yarattığı etkiden kaynaklanmıyor. İstikrarlı bir turizm politikasının olmayışı ile birlikte yılların hataları sektörü her dönemde sekteye uğratmış ve daha da uğratmaya devam edecektir.

Dünyada ekolojik sürdürülebilir adımlar atılırken, ülkemizde hala yüksek tüketim olan “Her şey Dahil“ sistemi pazarlamadaki en güçlü silah olarak görülmesi, acizliğin yanında dünya ile yarışabilecek coğrafyamıza ihanettir.

Hafif bir rüzgar esintisi ile oraya buraya savrulup, darmadağın olan Türk turizmi için, sağlam temellere ihtiyaç var.

Turizm meslek yasası ile birlikte tüm turizm organları birlikte ve aynı çatı altında yürümeli.

Turizmde kovidin verdiği mesajla. Büyük fotoğraf henüz görülmedi.

Büyük fotoğraf okunmadıkça, Türkiye'de ekonomiyi güçlendirecek sürdürülebilir turizm adımları hayal olur.

Köklü ve kalıcı yapılanmaya gitmedikçe pandemi sonrası turizm sıkıntı yaşamaya devam eder.

Kovid 19'un dünyada ve ülkemizde yarattığı etki karşısında, yeni dünya düzeninde turizm algısını tasarlayacak hiç bir aksiyon alınmalı.

Kovidin mesajı sadece hijyenden ibaret değildi. Ekolojik dengenin ve doğanın harap edilmesi ile denge bozuldu.

Doğa = Denge. Doğa yeniden tasarlanmalı!

Sonuç olarak, en büyük aksiyon olarak yürüttüğümüz pazarlama stratejileri pandemiden sonra sadece günü kurtaracaktır. Hafif bir rüzgar ile birlikte yeniden sektör savrulmaya devam edecektir.

Kalıcı, ilkesel saygın ve doğa ile barışık bir turizm kimliği Türk ekonomisinin en büyük sektörü olacaktır.

Not: Yazının sorumluluğu yazarına aittir. www.turizmajansi.com ile bağlantı kurulamaz; doğacak hukuki sonuçlardan site sorumlu değildir.
Yorumlar
IBRAHIM Ahiskali
02 Nisan 2021, Cuma 07:10
Selamun Aleyküm Yukarıdaki yazıları okudum bir yorum yazmak ihtiyacı hissettim Ben 22 yıldır turizmde çalışıyorum özetle ne kadar yol aldım diye sorarsanız bir arpa boyu daha olmadı hakikaten turizmden aileler mutlak bir şekilde en azından yeni yemekleri katiyetle uzak tutunuz modern kölelikten başka bir şey değil 22 yılın tam 13 senesini otel rehberi olarak çalıştım yaşadığım zorlukları anlatırsam asla inanmazsınız ilk yıllardan itibaren kendimi geliştirmek için en dipten başladım sokak tezgahtarligindan kuyumcusundan dergisinden otelde vale bellboy garson resepsiyon vs geldiğim noktadan geri bakıyorum tek şey söyleyebiliyorum kendime ne kadar YAZIK etmişim kendime hayatıma gençliğime özetle bu sektörü bilen ve çalışanlar sesleniyorum siz siz olun ailenizi akrabalarınızı sözünüzü dinleye kim varsa turizm kelimesini duyduğunuz anda değil dinlemek o şehri hemen terk edin bedeli çok ağır oluyor 22 yılını bu sektörde tüketmiş biri olarak size insanlık namına tavsiyem Selamun aleyküm
Cengiz hüner
23 Mart 2021, Salı 11:46
Türkiyede çalışılacak bir sektor değil 2 yıl çalıştım hemen makas değiştirdim hiç bir türk gencine tavsiye etmem gelecek vaad eden bir iş değil
Resepsiyonist
23 Mart 2021, Salı 06:30
Nereden başlasam bilemedim en iyisi biraz kendimden bahsedeyim herşeyin daha iyi anlaşılması için . Ben turizm meslek lisesi mezunu ayrıca üniversite mezunuyum canada da 1.5 yıl ingilizce dil eğitimi gördüm (anadilim gibi ) çeşitli otellerde staj yaptım çalıştım emek verdim . Çalıştığım bölümler mutfağın bütün bölümleri , oda servisi , restoran, bellboy,vale,ziyafet ve son olaran aktif olarak resepsiyonistlik yapmaktayım ( night auditor ) bir çok kişi gibi umduğumu bulamadım ve yapacak başka işim yok elim mahkum anlayacağınız siz siz olun eğer bir evlat yetiştiriyorsanız K-E-S-I-N-L-I-K-L-E , evlatlarınızı bu sektöre heba edip üç kuruşa köle etmeyin umarım bu yazımı bu sektörde olmayıp girmeyi düşünen insanların hayatını kurtarıp yardımcı olmuşumdur . Saygılarımla
İrfan Bozdoğan
15 Mart 2021, Pazartesi 08:27
Turizm Otellerinde Çalışanın Hiçbir Değeri Yok Köllelik Sistemi var Genel Müdürler Otel Sahipleri ve Departman Müdürleri Çok Âcımasızlar Bizi Bu Sektörden Iyice Soğuttular Mallesef işleri Bitene Kadardır Hakkımı Hiçbirine Helal da Etmiyorum Not Âşçıyım Bu Ârada Ömrümüzü Yediler Merhemetsiz Oteller
Teknik servis elemanları
04 Mart 2021, Perşembe 05:14
2016 'da suriyede uçak düştü diye zam verilmedi 2020 de korona çıktı diye zam yapılmadı.biz bu süreçlerde hep çalıştık ve çalışıyoruz şu an. Bizi işe alırken belge diplamo iş deneyimi ve ustalığmızı araştırıp alıyorlar.verdikleri maaş asgari ücret.yani bu sanatkar bir teknik elamana uygun gördükleri maaş.devlet 12 .çi ayda zam veriyor oteller 5.çi ayı bekliyor.5 ci ayda ne oluyor.vahiymi geliyor.turizm iyi olursa ona göre zam vereceklermiş.zaten turizm olmayınca kötü gidiyorsa kimseyi bırakmıyorlar çalışması için.otel full sezon geçirdiği yıllarda sanki extra 100 lira.veriyorlar gibi.her kötü gidişat işçiye yansıyor. Devlet acilen el atmalı .endustri meslek liseleri ve turizm okulları kapatılsın.yada kimse bu liselerde okumasın.zaten bi değeri yok turizmde ustanın sanatın
turizm sektörü
01 Mart 2021, Pazartesi 08:58
Turizm sektöründe çalışanın hiç bir zaman değeri olmadı..
Akdeniz
28 Şubat 2021, Pazar 09:46
Turizm calisanlari dusuk ucret ve kasım ayi ile nisan arasi askiya alinma gibi gelecek vaad etmeyen bir dongu icindeler.yilin hemen hemen yarisi sigortasiz ve maaşsız gecen bir sektör.35 sene sgk pirimi yatirmasi gereken biri bu sektorde herhalde 50 yilda ancak tamamlar.yuzlerce personelin calistigi bir otelde 10 bilemedin 15 kişi kçö den yararlandirildi.gerisi kadroya alinmak zorunda kalinir diye devletin verdigi ödenektende mahrum edildi.bu terkeldilmislik kaldirip atilmislik sanirim asla unutulmayacak.insanlar cocuklarinin gelecek hesaplarini baska sektorlerde baska sehirlerde ariyor artik.
Metin geyik
19 Şubat 2021, Cuma 12:33
Turizmde çalışmanın ne kadar yogun ve sitresli oldugunu çalışanlar bilir bunun yanı sıra ücretsiz fazla mesailer çalışanına deger verilmemesi asgari ücrete kadar düşen maaş polikası çalışanları bu sektörden uzaklaştırmaktadır
Yaşlı Kurt
20 Ocak 2021, Çarşamba 11:08
Türkiye turizmine konulan bu tanı yeni değil, pandeminin etkisiyle hastalık daha da yoğun hissediliyor fakat Ali Can bey sizin önerdiğiniz tedavi de derman olmaz Türkiye turizmine. Adeta kanser gibi amansız bir döngü içerisinde ve maalesef kurtuluşu çok zor. Bu yaman hastalığı da iliklerine kadar hissedenler, turizme gönül vermiş bordrolu köleler.
Serkan bagcl
14 Ocak 2021, Perşembe 07:57
Askl personeline niçin nakdi odenek yok herkes zor durumda kimsenin umrunda değil