Turizmde çalışma arzusu yok olmaya başladı

Ali Can Aksu
Ali Can AksuTUROYD Başkanı
13 Ocak 2021, 21:59

Her krizden ciddi yara alan turizm sektöründe, çalışanlar başta olmak üzere yatırımcı da çok zor günler yaşıyor.

Krizlerin yarattığı etki ile turizm sektörünün sürdürülebilir bir meslek olmaktan çıktığını gözlemleyebiliyoruz.

Turizmin bugün geldiği durum sadece pandeminin yarattığı etkiden kaynaklanmıyor. İstikrarlı bir turizm politikasının olmayışı ile birlikte yılların hataları sektörü her dönemde sekteye uğratmış ve daha da uğratmaya devam edecektir.

Dünyada ekolojik sürdürülebilir adımlar atılırken, ülkemizde hala yüksek tüketim olan “Her şey Dahil“ sistemi pazarlamadaki en güçlü silah olarak görülmesi, acizliğin yanında dünya ile yarışabilecek coğrafyamıza ihanettir.

Hafif bir rüzgar esintisi ile oraya buraya savrulup, darmadağın olan Türk turizmi için, sağlam temellere ihtiyaç var.

Turizm meslek yasası ile birlikte tüm turizm organları birlikte ve aynı çatı altında yürümeli.

Turizmde kovidin verdiği mesajla. Büyük fotoğraf henüz görülmedi.

Büyük fotoğraf okunmadıkça, Türkiye'de ekonomiyi güçlendirecek sürdürülebilir turizm adımları hayal olur.

Köklü ve kalıcı yapılanmaya gitmedikçe pandemi sonrası turizm sıkıntı yaşamaya devam eder.

Kovid 19'un dünyada ve ülkemizde yarattığı etki karşısında, yeni dünya düzeninde turizm algısını tasarlayacak hiç bir aksiyon alınmalı.

Kovidin mesajı sadece hijyenden ibaret değildi. Ekolojik dengenin ve doğanın harap edilmesi ile denge bozuldu.

Doğa = Denge. Doğa yeniden tasarlanmalı!

Sonuç olarak, en büyük aksiyon olarak yürüttüğümüz pazarlama stratejileri pandemiden sonra sadece günü kurtaracaktır. Hafif bir rüzgar ile birlikte yeniden sektör savrulmaya devam edecektir.

Kalıcı, ilkesel saygın ve doğa ile barışık bir turizm kimliği Türk ekonomisinin en büyük sektörü olacaktır.

Not: Yazının sorumluluğu yazarına aittir. www.turizmajansi.com ile bağlantı kurulamaz; doğacak hukuki sonuçlardan site sorumlu değildir.
Yorumlar
Sedat ozcan
20 Temmuz 2021, Salı 08:29
20 yil calistim ama sunu biliyorum guzel ulkemin is insanlarinin calisanlara biraz deger verse saygi gosterse gelen turistin yetli olsun yabanci olsun cebine degilde gözlerinin icine baksa tesislerdeki eksiklikleri makyaj yerine reel giderse zaten kalani dogaya kalmis saygilarimla...
Soner erk
14 Temmuz 2021, Çarşamba 01:56
Ben çalışırim çok kötü eleman deger yok 6 ay iş 6 ay boş hiç bir alt etmez iş degil hemen makas degsirtin
X
24 Haziran 2021, Perşembe 06:03
10 sene sonra anons ile eleman arayacaklar ama iş işten geçmiş olacak. Aklı olan bu sektöre bulaşmaz kölelikten 1 tık daha iyi şartları sadece.
Asabi koca usta
11 Haziran 2021, Cuma 02:11
Hayırlı günler 18 yaşında başladım turizm e bir çok otelde çalıştım ve bir firmaya ait 3 otelde toplam 15 yıl hizmet ettim değer kıymet verdiğim bir işletme idi ve sonuç 3 ay da bir maaş aldık yine birşey demedik ve en son sezon bitti çıkış aldım ve genel müdür talimatı usta bu gece lojmanı boşaltman gerekiyor yoksa güvenlik zor kullanacak turizm kadar nankör vefasız karaktersiz bir sektör yok 23 yılım heba oldu keşke hayvancılık yapıp çoban olsaydım daha iyi olacaktı hayatım. Saygılarımla KOCA USTA EKMEK ŞEFLİĞİ KAHVALTI ŞEFLİĞİ ALAKART ŞEFLİĞİ SNACK ŞEFLİĞİ SOUS ŞEF Daha sayamayacağım kadar
Çetin Gönüllü
28 Mayıs 2021, Cuma 08:01
Gençken çalışılacak bir sektör...Eglenip farklı kültürden insanlar tanıyıp para kazanacaksın...Sonra farklı işlere yönelmek gerekir...Dünyanın en inanılmaz destinasyonlarından biri olmamıza rağmen olumsuz imajımız ve yanlış politikalar yüzünden ülkemizi iyi pazarlıyamıyoruz..Mesela aşıda geç kalındığı için ve politik sebeplerden rus pazarı halen belirsiz...Tıpkı tarım gibi plansızlık ve pazarlama hataları yüzünden pastadan minimum pay alıyoruz...Ne iş yaparsan yap en iyisini yap...
Senol togac
26 Mayıs 2021, Çarşamba 05:22
Slm ben 13 yıl çalıştım boşu boşuna ömürümü heba ettim turizmde sadece patronlar para kazanıyor aklı olan asla bu işi yapmaz genelde gençler karı kız için bu işi yaparlar ama farkına vardığında artık çok geç gençliğinize yazık daimi iş bul az olsun öz olsun
Scharif
22 Mayıs 2021, Cumartesi 10:34
AHH ah herkezin gençliğinde severek başladığı turizm sektörü.Ne hallere düştü. Bence bunun 2 ana sebebi var. 1 tam pansiyon sistemi 2 her sene ilave olan yeni oteller. Tam pansiyon sistemi olunca fiyat önceden belirlediği ve misafirin girişte parayı ödedikten sonra otelin extra para kazanma ihtimali azaldığı için kalifiye elamana ihtiyaçları kalmıyor. Her sene çok ilave otel yapıldığı için ve talepler bundan dolayı yeterince yüksek olamıyor.Birde üstüne politik sebebler binince iş iyice zorlanıyor. Ama bana göre az olan değerlidir.Çok turist gelince çok harcama olmuyor.Hükümet işin kolayını bulmuş çok otel çok istihtam diye düşünüyor.ALLAH İSLAH ETSİN diyorum. Bunu biz görürken başkaları göremiyordu...?
Ahmet Cevat
16 Mayıs 2021, Pazar 02:06
Aslında herşey bir zincirin halkası gibi,sağlam temeller üzerine otutdurmak gerekiyor.Bende 31 yıldır sektör içerisindeyim.Turizm Otelcilik mezunuyum.Herşeyden önce herşey dahil politikasından vazgeçilmeli.Böylece daha kaliteli misafir kabül etmek.Denge denetim mekanizmasını geliştirmek.Dahaha kalifiye eleman aktifleştirmek.Çünkü tatil yapıp ucuza çalışan insan sayısıda fazla böylece daha kalifiye ve bu işin uzmanlarıyla çalışmak.O zaman işletme kazanır eleman kazanır.Ve turizm kazanır.
Cankurtaran
12 Mayıs 2021, Çarşamba 11:37
Selam emekçi kardeşlerin yorumları tek tek okudum çok doğru ve aynen katılıyorum bende 14 sezon emek verdim maddi olarak hiçbir şey kazanmadım manevi olarak çok şey kazandım aslında turizm güzel bir iş dalı yanlız bizim ölkemizde değil otel yönetiminin yanında elemanın hiç bir degeri yok Not turizmi bırakan mutlu oluyor ...
Ender
08 Mayıs 2021, Cumartesi 09:55
Turizimde ve hotel de çalışmak çaresizliğin son noktası 1 yılda sadece 6 ay çalış ondan sonra iş yok sigorta yok birde değerin yok saygın yok .
Can Kader
05 Mayıs 2021, Çarşamba 05:06
Turizmden uzak durun
turizimci
03 Mayıs 2021, Pazartesi 03:17
slm. 13yıldır. bu. sektörde. hizmet. veriyorum.malefes.herzaman. fırsatı kendilerine. çeviren.kan. emici. işletmeler. çok. biryanda. insanların.çaresizligi.var.devletten. hertürlü. desteği.almalarına rağmen. emekçilerin.kanını. emmek. istiyorlar. gözlerini. toprak.doyursun. gerçek. olan. birşey. varsa.adam. gibi.sıkı. denetimler.olsa.adan. zye.birçok. şeyler. değişebilir.
Arif
01 Mayıs 2021, Cumartesi 10:02
Türizm sektöründe katagori bazında aynı olan her otelde çalışan personele departman ve bulunduğu konuma göre aynı ücret ödemip yıllık maas artışıda askeri ücret zammı oranında olmalı.Mesela aynı katogorideki A oteli resepsiyoniste 3000 verirken B otelinin 2700tl vermesi önlenmeli. Mesai ye kalmada işcinin insifiyatinde olmalı.Çünkü çoğu oteler mesai ücretini ödememekte.
IBRAHIM Ahiskali
02 Nisan 2021, Cuma 07:10
Selamun Aleyküm Yukarıdaki yazıları okudum bir yorum yazmak ihtiyacı hissettim Ben 22 yıldır turizmde çalışıyorum özetle ne kadar yol aldım diye sorarsanız bir arpa boyu daha olmadı hakikaten turizmden aileler mutlak bir şekilde en azından yeni yemekleri katiyetle uzak tutunuz modern kölelikten başka bir şey değil 22 yılın tam 13 senesini otel rehberi olarak çalıştım yaşadığım zorlukları anlatırsam asla inanmazsınız ilk yıllardan itibaren kendimi geliştirmek için en dipten başladım sokak tezgahtarligindan kuyumcusundan dergisinden otelde vale bellboy garson resepsiyon vs geldiğim noktadan geri bakıyorum tek şey söyleyebiliyorum kendime ne kadar YAZIK etmişim kendime hayatıma gençliğime özetle bu sektörü bilen ve çalışanlar sesleniyorum siz siz olun ailenizi akrabalarınızı sözünüzü dinleye kim varsa turizm kelimesini duyduğunuz anda değil dinlemek o şehri hemen terk edin bedeli çok ağır oluyor 22 yılını bu sektörde tüketmiş biri olarak size insanlık namına tavsiyem Selamun aleyküm
Cengiz hüner
23 Mart 2021, Salı 11:46
Türkiyede çalışılacak bir sektor değil 2 yıl çalıştım hemen makas değiştirdim hiç bir türk gencine tavsiye etmem gelecek vaad eden bir iş değil
Resepsiyonist
23 Mart 2021, Salı 06:30
Nereden başlasam bilemedim en iyisi biraz kendimden bahsedeyim herşeyin daha iyi anlaşılması için . Ben turizm meslek lisesi mezunu ayrıca üniversite mezunuyum canada da 1.5 yıl ingilizce dil eğitimi gördüm (anadilim gibi ) çeşitli otellerde staj yaptım çalıştım emek verdim . Çalıştığım bölümler mutfağın bütün bölümleri , oda servisi , restoran, bellboy,vale,ziyafet ve son olaran aktif olarak resepsiyonistlik yapmaktayım ( night auditor ) bir çok kişi gibi umduğumu bulamadım ve yapacak başka işim yok elim mahkum anlayacağınız siz siz olun eğer bir evlat yetiştiriyorsanız K-E-S-I-N-L-I-K-L-E , evlatlarınızı bu sektöre heba edip üç kuruşa köle etmeyin umarım bu yazımı bu sektörde olmayıp girmeyi düşünen insanların hayatını kurtarıp yardımcı olmuşumdur . Saygılarımla
İrfan Bozdoğan
15 Mart 2021, Pazartesi 08:27
Turizm Otellerinde Çalışanın Hiçbir Değeri Yok Köllelik Sistemi var Genel Müdürler Otel Sahipleri ve Departman Müdürleri Çok Âcımasızlar Bizi Bu Sektörden Iyice Soğuttular Mallesef işleri Bitene Kadardır Hakkımı Hiçbirine Helal da Etmiyorum Not Âşçıyım Bu Ârada Ömrümüzü Yediler Merhemetsiz Oteller
Teknik servis elemanları
04 Mart 2021, Perşembe 05:14
2016 'da suriyede uçak düştü diye zam verilmedi 2020 de korona çıktı diye zam yapılmadı.biz bu süreçlerde hep çalıştık ve çalışıyoruz şu an. Bizi işe alırken belge diplamo iş deneyimi ve ustalığmızı araştırıp alıyorlar.verdikleri maaş asgari ücret.yani bu sanatkar bir teknik elamana uygun gördükleri maaş.devlet 12 .çi ayda zam veriyor oteller 5.çi ayı bekliyor.5 ci ayda ne oluyor.vahiymi geliyor.turizm iyi olursa ona göre zam vereceklermiş.zaten turizm olmayınca kötü gidiyorsa kimseyi bırakmıyorlar çalışması için.otel full sezon geçirdiği yıllarda sanki extra 100 lira.veriyorlar gibi.her kötü gidişat işçiye yansıyor. Devlet acilen el atmalı .endustri meslek liseleri ve turizm okulları kapatılsın.yada kimse bu liselerde okumasın.zaten bi değeri yok turizmde ustanın sanatın
turizm sektörü
01 Mart 2021, Pazartesi 08:58
Turizm sektöründe çalışanın hiç bir zaman değeri olmadı..
Akdeniz
28 Şubat 2021, Pazar 09:46
Turizm calisanlari dusuk ucret ve kasım ayi ile nisan arasi askiya alinma gibi gelecek vaad etmeyen bir dongu icindeler.yilin hemen hemen yarisi sigortasiz ve maaşsız gecen bir sektör.35 sene sgk pirimi yatirmasi gereken biri bu sektorde herhalde 50 yilda ancak tamamlar.yuzlerce personelin calistigi bir otelde 10 bilemedin 15 kişi kçö den yararlandirildi.gerisi kadroya alinmak zorunda kalinir diye devletin verdigi ödenektende mahrum edildi.bu terkeldilmislik kaldirip atilmislik sanirim asla unutulmayacak.insanlar cocuklarinin gelecek hesaplarini baska sektorlerde baska sehirlerde ariyor artik.
Metin geyik
19 Şubat 2021, Cuma 12:33
Turizmde çalışmanın ne kadar yogun ve sitresli oldugunu çalışanlar bilir bunun yanı sıra ücretsiz fazla mesailer çalışanına deger verilmemesi asgari ücrete kadar düşen maaş polikası çalışanları bu sektörden uzaklaştırmaktadır
Yaşlı Kurt
20 Ocak 2021, Çarşamba 11:08
Türkiye turizmine konulan bu tanı yeni değil, pandeminin etkisiyle hastalık daha da yoğun hissediliyor fakat Ali Can bey sizin önerdiğiniz tedavi de derman olmaz Türkiye turizmine. Adeta kanser gibi amansız bir döngü içerisinde ve maalesef kurtuluşu çok zor. Bu yaman hastalığı da iliklerine kadar hissedenler, turizme gönül vermiş bordrolu köleler.
Serkan bagcl
14 Ocak 2021, Perşembe 07:57
Askl personeline niçin nakdi odenek yok herkes zor durumda kimsenin umrunda değil