Turist olarak geldiler 'göçmen' diye göz altına alındılar

Turist olarak geldiler 'göçmen' diye göz altına alındılar
13 Ağustos 2021, 13:40
Filistinli Ömer Zammar ve Muhammed Soboh, 27 Temmuz’da turist olarak geldikleri Türkiye’de ülkelerine geri dönmeden bir gün önce 'göçmen oldukları' söylenerek gözaltına alındılar.

Filistinli Ömer Zammar ile Muhammed Soboh, 27 Temmuz’da turist olarak Türkiye’ye tatile geldi. 5 Ağustos'ta Filistin'e dönmeleri gerekirken, dönmeden bir gün önce, 4 Ağustos'ta son bir kez Aksaray’da gezmek istediler. Pasaportları kaybolmasın diye kaldıkları otelde bıraktılar. Otelden çıktıktan kısa süre sonra polisler tarafından kimliklerini soruldu. Pasaportları yanlarında olmadığından ve Türkçe bilmedikleri için dertlerini anlatamayan iki Filistinli, "Suriyeli oldukları şüphesiyle" kimlik tespiti yapılmak üzere karakola götürüldü. Burada da bir tercümana başvurulmadan haklarında işlem yapıldı.

GazeteDuvar'dan Ferhat Yaşar'ın haberine göre, iki turist daha sonra kendilerini bir şekilde ifade etmeyi başardı ve pasaportlarını getirttiler ancak haklarında işlem yapılmaya devam edildi. Filistinli turistler deport edilmek üzere Tuzla Geri Gönderme Merkezi’ne gönderildi. Orada turist olarak geldiklerine kanaat getirildikten sonra 08 Ağustos'ta yabancı şubeye teslim edildiler. Yabancı şube hemen salıverme yetkisine sahip olmadığından, sadece dosyalarını hazırlamak üzere işlemlere başlandı.

Yabancı şubeye alınanların dosyaları hakkındaki kararı normalde göç idaresi veriyor ancak dosyalar buraya gönderilmeden önce parmak izi taraması yapılıyor. Ayrıca GBT sorgulaması da dosyaya eklenip İl Göç İdaresi'ne gönderiliyor. Göç idaresi de kişi hakkında karar veriyor. Bu kararların da 6458 sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu’na göre verilmesi gerekiyor ancak karar veren memurların takdir yetkisi de var.

Geri dönüş biletleri de yandı

İki turistin avukatı Hüseyin Ammar, müvekkillerinin prosedür mağduru olduğunu ileri sürdü. Ammar, olayı ısrarla anlatmalarına rağmen memurların hiçbir şekilde itirazlarını dikkate almadığını, yardımcı olmadığını ileri sürerken sürecin başından sonuna kadar her bir noktada ilgili kurumlardaki memurlar tarafından yapılan hataların iki kişinin 10 güne yakındır hürriyetlerinden yoksun kalmalarına neden olduğunu belirtti.

Geri dönüş biletleri de yanan Zammar ve Soboh'un, bırakılacağı beklentisiyle aileleri tarafından ikinci kez alınan biletler de bırakılmadıkları için yine yandı.

Yaşanan durumun Anayasa'nın 19'uncu maddesinde güvence altına alınan kişi hürriyeti ve güvenliği hakkının ihlali olduğunu belirten avukat Abdulkadir Tosun da, “Ülkemize güvenerek tatile gelen bir kişinin bu şekilde bir muameleye maruz kalması onlar için kabul edilecek bir olay değildir. Ayrıca kendileri zaten ülkemize seyahat etmek üzere gelmiş olmalarına rağmen seyahat özgürlükleri de ihlal edildi" şeklinde konuştu.

Yorumlar
Yorumcunun Yorumu
17 Ağustos 2021, Salı 12:34
Turistlerden sayısız şikayet var. Hatta kendim de kaç defa şahit oldum. Emniyet birimleri Aksaray ve civarında turistlere sürekli pasaport sorarak durduruyorlar. Dünyanın hiç bir turizm ülkesinde böyle bir rezillik, böyle bir başıboşluk olamaz. Üstelik bu işten mağdur olan turistlere sürekli şahit oluyoruz ama emniyet teşkilatı aynı zalimliği sürekli tekrarlıyor.
Yanlışlar var malesef
16 Ağustos 2021, Pazartesi 09:04
10 temmuz saat 14 sulari kamera kayıtları olmalı,Belcikadan turkiyeye ulusumuz icin ilerlediğimiz kontrol alanında benim belcika kimliğimi alan memur ( acemi olduğu belliydi yeni göreve başlamış,yanındakine soruyordu herseyi ,kimliğimi geri vermedi ,söylediğim halde yok dedi, defalarca sizde dedim oteki memur gelerek yok handenin dedi, bunu yaklaşık 10 kez tekrar ettim ,oradan uzaklasmami ilerlememi istediler ancak ben kimliğimi almadan gitmeyeceğimi söyleyince pardon burdaymış dedi,bazen hata yapabiliyorlar,ama bu hata benim birdaha yasadiuim ulkeme yani belcikaya donememe sebep olucakti,kucağımda bebekle mağdur kalacaktım,lutfen acemi memur koyuyorsun başına yan kabinden yardım edecek memur değil,tek kabinde iki kişi calistirin
SERHAT DURGUT
16 Ağustos 2021, Pazartesi 07:10
Vaka sayisi kaç oldu
S.m.i.
15 Ağustos 2021, Pazar 12:40
Veyso ne o yoksa sen mi tecawüz edecektin yoksa sen de malum parti'den mi sin???
Son Osmanlı
14 Ağustos 2021, Cumartesi 10:19
Bu haber yalan Türkiye'yi kötüleme amacıyla yapılmıştır.
Yunus tamaç
14 Ağustos 2021, Cumartesi 05:39
Polislerimiz artık bikmislar birtane değil kaç bin kişi var hangi birini sorgulicaklar boş boş konusuyorsunuz Allah polisimize kolaylık versin
Azat azat
14 Ağustos 2021, Cumartesi 02:42
Gelin sizi polis yapalım diyen. siber suçlarla mücadelenin yazdığı yoruma gülyorum herkes işini doğru yaparsa herkes güzel yorumlar yapar ama yazık senin gibi zekası kısıtlı insanlara
Dursun uslu
14 Ağustos 2021, Cumartesi 01:22
Bilerek yapilmistir bilgi kirliligi yarstmak her arap suriyeli degilmis bir cogu turist doviz kazandiriyor falan yazik garibanlara dekgelmis tam feto takdigi fetoculer ilgili ilgisiz herkes herkesi ihbar ettiki gercek fetoculer magdurlarin arasibda kaybolsun
Misafir
14 Ağustos 2021, Cumartesi 12:22
Hiçbir ülkede otelden dışarıya kimliksiz pasaportsuz dışarı adım atamaz demişler komik:) İngiltere’ye misafir olarak gittim, pasaportum evdeydi geri dönüp almak istediğimde yanına gittiğim arkadaşım 33 yıldır bana 2 defa kimlik soruldu dedi!!! 15 gün dışarda pasaportsuz gezdim çünkü ülkeye giriş koşullarını doğru belirlemişler diye düşünüyorum
Veysel silinmez
14 Ağustos 2021, Cumartesi 11:57
Siz ülkeye gelen turisti değilde sahilde nargile içip ülke kızlarına tecavüz eden Suriyeli ve afganları deport edin yiyiyorsa.....
F e
14 Ağustos 2021, Cumartesi 09:50
Fiyasko. Aşşağılıklık. Acemilik. Hep olduğu gibi.
Siber Suclarla Mucadele
14 Ağustos 2021, Cumartesi 04:39
Cok biliyosunuz siz. Gelin sizi polis yapalim andavallilar
Semih çiftçi
14 Ağustos 2021, Cumartesi 02:10
Allah akıl fikir versin????????
İhsan
14 Ağustos 2021, Cumartesi 01:53
İyi güzel diyorsunuzda her kim olursa olsun kimliğini veya pasaportunu yanında taşıyacak, Bu dünyada böyle. Senin zaten Türkçen yok neden pasaportunu yanına almıyorsun
Aymet aymet
13 Ağustos 2021, Cuma 11:54
Turistse pasaportunu yanına alsın. Hic bir ülkede turist pasaportsuz otelden ayağını dışarı cikarmaz.
Özdemir ali
13 Ağustos 2021, Cuma 10:15
Böylelerini ne diye polis yaparlar anlamıyorum.... Dünyanın neresinde olursan ol supeli diye karakola goturebilirsin ama tercüman getirmelisin
Ahmet Yeniköylü
13 Ağustos 2021, Cuma 09:07
O polis arkadaşlardan bilet paraları tahsil edilmeli ve bu gençlere 10 gün daha tatil ödülü verilerek özür dilenmeli ... çok yazıkki zaman zanan böyle görevsiz görevlilerle karşılaşıp sinir uçlarımızla oynanıyor
SongülTepe
13 Ağustos 2021, Cuma 06:40
Ne saçmalamışlar.Kimliği pasaportu gösterince bırakırsın.Ayıp bişey.