Sururi Çorabatır: Personelimizi o sektöre kaptırdık, geri döndüremiyoruz

Sururi Çorabatır: Personelimizi o sektöre kaptırdık, geri döndüremiyoruz
25 Mayıs 2022, 08:34
Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Sururi Çorabatır AKTOB'un geleneksel toplantısında konuştu.

TÜROFED Başkanı Sururi Çorabatır AKTOB'un geleneksel toplantısında konuştu.

Çorabatır, pandemi sürecinde turizmde yatırımların durduğunu, borçların artarak ötelendiğini, gelirlerin düştüğünü dile getirdi.

Kalifiye personelimizi tarım sektörüne kaptırdık, geri döndüremiyoruz

Çorabatır, ‘’ Kalifiyeli personelimizi kaybettik. Personelimiz tarım sektörüne kaptırdık. Artık geri döndüremiyoruz. Bu sorun sadece Türkiye’nin değil Avrupa’nın da sorunu. Almanya ve İngiltere pazarı Türkiye’den nitelikli personel talep ediyor. Ama bizimde ihtiyacımız var. Sektörde stajyerlerin çalıştırılmasında düzenleme yapılmalı.’’ dedi.

2019 rakamları yakalanabilir

TÜROFED Başkanı Sururi Çorabatır, 2022’de 2019 yılı rakamlarını yakalayabileceklerini düşündüklerini ifade etti. Çorabatır, şunları kaydetti.

‘’Orta Avrupa’da Çekya, Slovakya, Polonya’da hareketlilik artıyor. Orta doğu pazarı da iyi gidiyor. BAE’den gelen rezervasyonlar çok iyi. İsrail pazarı gelişiyor. İngiltere pazarı çok iyi gidiyor. Almanya pazarı geri dönmeye başladı. Yüzde 340 artış yaşanıyor. Rusya’dan beklentimiz 7 milyon turist olmasa da önemli bir sayıya ulaşacağını bekliyoruz." (Turizmdays)

Yorumlar
Mustafa gökyüz
29 Mayıs 2022, Pazar 10:41
7000 TL,ye kısım chef,i 6000 tl,ye asistanı 6 7 ay çalıştırıp mesai parası bayram parası vermeyip ağır gibi yerlerde çalıştırıp servislerin kalkmasına 5 dak.kala kılimalari çalıştırıp insan yerine koymayın sadece daha fazla para kazanma derdine düşerseniz sonuç bu olur tüm yöneticiler patronlar asla profesyonel değil tamamı amatör veya patron ya....si
Mağdur annesi
28 Mayıs 2022, Cumartesi 05:57
Yedirdiğiniz artık v kötü yemeklerle verdiğiniz üç kuruşu da yemek parası yaptırttınız. Çok ağlattınız milletin gencecik stajyerlerini. Ayakları patlayana kadar köle gibi çalıştırttınız. Batmaya mahkumsunuz.İnanmasanızda ilahi adalet tecelli eder.
Bilge Deniz
28 Mayıs 2022, Cumartesi 04:35
Aaa sen bizi çalıştırırken turizmden iş bulamazsınız diye tehdit eden insan değilmisiniz kışın eski asgari ücreti veren siz değilmisin haftalık izinsiz çalıştıran siz değilmisiniz ssk yi eksik yatıran sizler değilmisin gerçi size bunları yazsak ne olur yazmasak insanlara onca eziyeti yapan sizler değilmiydiniz ya bu turizmde sizin Allahınız benim diyen Allahın beyin kanseri ile gebertigi manavgatlı bu turizmciler cidden sıkıntılı cidden sorunlu insanları aşağılamak hakaret etmek asgari ücret vermemek kışın 12 bazen 16 saat çalıştırıp 1 gün bile izin vermemek bunlarda bu ssk ne yapıyor anlamiyorum otelin çalıştırdığı personele bakıp ceza yazmak çok mu zor bunlar personel e hakaret aşağılama Allahınız benim diyecek kadar kötüler hepsinin de huzur yüzü yok kızları ya garsona kaçar ya davulcuya alma mazlumun ahını çıkar aheste aheste
Eflatun
28 Mayıs 2022, Cumartesi 04:02
Benim otelcilikle hiçbir alakam yok ama yorumları okudum davanızda haklısınız bu ÜLKEDE sadece kendi vatandaşına önemverilmiyor suriyeli çalıştırsınlar insan kimmiş anlasınlar. Allah yardımcınız olsun TC vatandaşı hakettiği değeri İnşallah görecek .
Eflatun
28 Mayıs 2022, Cumartesi 04:02
Benim otelcilikle hiçbir alakam yok ama yorumları okudum davanızda haklısınız bu ÜLKEDE sadece kendi vatandaşına önemverilmiyor suriyeli çalıştırsınlar insan kimmiş anlasınlar. Allah yardımcınız olsun TC vatandaşı hakettiği değeri İnşallah görecek .
Hala turizmci
28 Mayıs 2022, Cumartesi 02:27
Boyle giderseniz hic bulamicaksiniz askeri ucret yukselmese parada vermiceksiniz simdide kazakistandan kirkisiztandan eleman getiriyorsunuz onlarda verdiniz paraya gore calisiyorlar daha dogrusu calismiyorlar siz boyle devam edin hala eski kafali genel mudurleri tutmaya calisin butce diye yirtsinlar bi taraflarini sitajerle is goturmeye calisiyorlar yazikki siz bu turizm icine ettiniz
Birisi
27 Mayıs 2022, Cuma 04:56
Turizmci değilim ancak mesleğim gereği Alanya ve Manavgat girmediğim karış karış gezmediğim otel yok, o bodrum katlardaki personel alanlarını görseniz ağlarsınız. Tabi Barut farklı tabiki, turizmde otelde çalışacak olsam Barut Otellerinden başkasında çalışmazdım.
Ferhat oral
27 Mayıs 2022, Cuma 02:55
Yurtdışına kaptirdiniz fabrikalara kaptirdiniz tarıma kaptirdiniz Günde 12 saat 15 saat çalıştırınız adamcilik yaptınız kimseye hakkını vermediniz Şimdi 10 bin ? ye işçi bulamıyorum diyorsunuz işiniz stajierlere kaldı niye acaba ucuz işçiliğe devam Garson diye göz ardı edip ustaları el baş üstünde tuttunuz şimdi ustalar kurtarsın sizi.garso. Dediniz assagiladiniz 5? bahşişi çok gördünüz yıllarca çalıştık bir adım öne gidemedik.yemekleri hayvana verseniz yemez yemek veriyoruz dediniz iki eleman almamak için sosyal hayatımızı kisitladiniz günü geldi yıllık izin dahi kullanmadık ben yıllarca dedim gün gelecek sokak temizleyen adami bile calistiramiyacak hale geleceksiniz diye.tazminatlarimin hiçbirini alamadım it muamelesi gördük ama.BARUT ailesine her zaman teşekkürü bir borç bilmisimdir yöneticileri değil barut ailesi personelinin hakkını hukukunu her zaman gozetmistir eğer turizme bir gün döner isem barut ailesine dönerim şimdi İngilizceyi tavuklar ve domateslerle konuşuyorum
Serkan Saymaz
27 Mayıs 2022, Cuma 10:19
Bedavaya gelen yok aliştınız az maaş çok iş
Mehmet özbek
27 Mayıs 2022, Cuma 09:17
tamda oteline gitmiş adaya
Tarkan Tosun
27 Mayıs 2022, Cuma 09:02
Önce insan gibi davranmayı öğrenin. ALLAH DAHA BETER ETSİN..Bu TURİZM değil kölelik. Uçak yakit desteği halkın vergisi..otellerde iskur desteği. Vergi muafiyeti..adamlar bedava ya gelip yiyip içip sıçıp gidiyor...BU turizm değil...
Ahmet
27 Mayıs 2022, Cuma 07:31
Pandemide Ailemizin ekonomisini ayakta tutan Eşimin çalıştığı Barut otel oldu.Allah binlerce razı olsun
Hasret Biter
26 Mayıs 2022, Perşembe 09:42
Beter olun beter. İşçinin emekçinin hakkını verme ve üstüne köle gibi kullan hayvan muamelesi yap . Sonrada turizme eleman bulamıyoruz. Pardon Elemanmı bulamıyor sunuz?
Necati hizal
26 Mayıs 2022, Perşembe 08:48
Ben bu sektörde değilim ,fakat konya altında yaşadığım zamanlar bu sektörde çalışanların Mayıs gelsin sezon açılsın dediğini harçla ,borçla alacağı sezonun açılmasını beklediğini kışın konaklama sorunlarını gözlemledim,haramzadeler parasına para katarken emekçileri surundurenler daha beter olsunlar
Eski turizmci
26 Mayıs 2022, Perşembe 08:47
Ah canımmmm. Vah vah ne hallere düşmüşler. Eskiden 1 yıl çalıştırıp 120 gün sigorta yapıp, sağlık karneni al bu sana bi sene bakar dediğiniz günlere sayın. 25 senede 2800 gün sigorta. Beter olun inşallah
Ahmet Yılmaz
26 Mayıs 2022, Perşembe 08:30
Tüm yorumlara katılıyorum bu turizimciler çalışanlarına düşük ücretle fazla çalıştırıyor. onları altı ay izinsiz ve köle gibi çalıştırıyorlar pahalı fiyatlarla insanları kandırıyorlar.
Turizmciydi
26 Mayıs 2022, Perşembe 07:34
Sizde personeli insan olarak görün yaz kış sabit dolgun maaş verin geri gelir herkez 6 ay maaş sonra işsiz insan evde çocuk hanım sigara telefon eşltrk su kira vs en az 15 bin verdiğiniz maaş 5 bin altı ay sonra bu aile aç gidin kendiniz toplayın fırça yiyin müşteriden bakalım nasıl olacak bu işin sonu oteliniz var ama fakirsiniz hepte öyle kalacaksınız herkeze kayınpederden otel kalmıyor emeğin karşılığı yok bu sektörde avrupa da amerikada garsonluk prestijli meslek ama burda çöp topluyor yazık
Ali barut
26 Mayıs 2022, Perşembe 06:06
Allah sahada beter etsin
Caner köseoğlu
26 Mayıs 2022, Perşembe 05:11
Kalifiye elman bulmanız cok kolay Önçe kalifiye elemana adam gibi maaş verin Müşteri memluniyeti kuralı yerine personel memluniyeti ön plan da olma
Akif ersoy
26 Mayıs 2022, Perşembe 04:50
Ücretsiz izin kullanmaktan bıktık zorla gönderiliyoruz! Sezon başlayacak diye çağırıyorlar Bir hafta sonra müşteri yok diye bizi geri gönderiyorlar! Sonra da eleman bulamadık! Sizin bize saygınız yoksa bizim de size hiçbir zaman saygımız olmaz!
Kemal şen
26 Mayıs 2022, Perşembe 04:47
Daha iyi günleriniz 16 yıldır bu sektördeyim bütün pisliklerini gördüm! Kesinlikle turizmde çalışan personele hiçbir değer verilmiyor dünya para kazanıyorlar asgari ücrete adam çalıştırmaya çalışıyorlar! Kalifiye elemanla vasıfsız elemanı aynı görüyorlar! Çalışanlarina hiçbir saygıları yok! Çalışılacak en rezil sektör turizm sektörüdür! Biraz geç oldu ama ben de bıraktım!
Nurullah çayır
26 Mayıs 2022, Perşembe 03:47
İnşallah hiç eleman bulamazsınız yazın çalıştır kışın çıkar ne güzel hayattı sizin için beter olun eniyi geçim kaynağı tarım ve hayvancılık bunu anlayın artık
Ramazan duman
26 Mayıs 2022, Perşembe 03:28
Çok kötü kaptıprımışlar Allah tan tarım kapmış pandemi olduda millet uyandı üretmeden olmuyor dogru bir secenek oldu 30 yılımı verdim hayatım gitti kazadıgım birşey yok ne öldük ne güldük turimzim emek cisini dinleyen yok bence beter olsublar
Yunus
26 Mayıs 2022, Perşembe 02:58
Kalifilyeli eleman değil, köle bulamıyoruz demek istemişlerdir..12 saat çalıştır karşılığı asgarî ücret...ama Suriyeli Afgan kardeşlerimiz bu işe çözüm olabilir)))
Mehmet YILMAZ
26 Mayıs 2022, Perşembe 02:56
Personeline değer ve iyi maaş veren işletmelerin personel sorunu yok çünkü herkes mutlu. Barut otelleri ve 7 Mehmet restaurant. Tebrikler
İşsiz
26 Mayıs 2022, Perşembe 02:27
Allah Gözünüzü doyursun ne diyelim. Öldük bittik dediğiniz dönemlerde bile oteller tıka basa dolu fiyatlar tavan yapıyor. Binlerce işsiz insan var . İşmi veriyorsunuz. Kalifiye elaman dediğin ne. Birden fazla alanda köle gibi çalıştıracak adam bulamıyoruz desenize.
Ex turizmci
26 Mayıs 2022, Perşembe 02:14
Turizm sektörüne insan olarak çalışmaya giren ve işverenler tarafından insanlıktan çıkarılan personel mi bulamıyorsunuz? Milyon milyon bütçelerle kazanç sağlayıp, bayram demeden, yıllık izin demeden, pandemi demeden asgari ücretle çalıştırdığınız personeli mi bulamıyorsunuz? Bu işyeri olmasa hepiniz açsınız, gerekirse ücretsiz mesai tabiki yapacaksınız, biz sizi besliyoruz dediğiniz personeli mi bulamıyorsunuz? Onlar yok artık. Hep birlikte turizm işverenleri olarak yok ettiniz. Oturun kendiniz bayramda çalışın, kendinizi besleyin, kendiniz beş kuruş almadan mesai yapın. Daha bu iyi günleriniz. Turizm işverenleri olarak çok kişinin ahını aldınız. Aheste aheste çıkacaktır.
Hakan bahçe
26 Mayıs 2022, Perşembe 11:40
Personel neden kaçar. Artık bi albeniniz yok açlık sınırında maaş sezon sonu 5 6 ay hadi kardeşim git manevi olarakta verilen bişey yok turizm çalışanının insan olduğunu unuttunuz hakkının üstüne yattınız ve gelinen nokta dahada kötüsü sektörü bekliyor.
Kutsi
26 Mayıs 2022, Perşembe 10:48
Evet bi çok yorumcu ya bende kadliyorum hadi getirin ukranyadan rusyadan kasaklardan getiremezsiniz çünkü savaş var turisimde birçok sektörde maaş öderken hemen alacağı bahşişi hesapliyorlar bahşiş nedir o misafire verilen hismedin karşılığıdır hiçbir genç kardeşime dafsiye etmem turizmi git başka sektörde 8 saat çalış
Gürhan
26 Mayıs 2022, Perşembe 08:52
Biri gelir biri gider deyip köle misali uzun vardiyalarda eksik sigortayla az maaşla ve içerde de departman müdürlerinin elinde haraça bağlar gibi aldıkları bahşişleri bile toplarsanız sonuç kalifiye eleman eksikliği
Mehmet
26 Mayıs 2022, Perşembe 08:36
insan çalıştırdığınızı hep unuttunuz,parasının üzerine yattınız, izin hakkını yediniz,sigortasını eksik yatırdınız,köle gibi kullandınız. Şimdide yakınıyorsunuz.Hukumete tavsiyem mültecileri bu sektöre kaydırsin.
Ahmet
26 Mayıs 2022, Perşembe 08:15
Kışın çıkart pandemide çıkart bir dönemde Kırgız ve kazak getir şimdide elaman bulamıyoruz elemanların nereye gittiğinide bilmiyor çoğu gemide ve yurtdışı otellerde başka illerden elaman gelse 4 lira kira 4.250 maaş kalan 250 niye gelsin
Faruk uçar