Mustafa Deliveli: Datça otelleri 3 gündür perişan!

Mustafa Deliveli: Datça otelleri 3 gündür perişan!
19 Temmuz 2023, 08:37
Güney Ege Turistik Otelciler Birliği (GETOB) Başkanı Mustafa Deliveli, "Datça'da 3 gündür verilemeyen elektrik neticesinde turizm sektörü durdu" dedi.

GETOB Başkanı Mustafa Deliveli, Datça’daki otel işletmecileri ile görüştüğünü, hepsinin ilçedeki elektrik kesintileri sebebiyle çok mağdur olduğunu ifade etti.

Müşteriler otelleri terk etti, rezervasyonlar iptal edildi

Deliveli, "3 gündür otelci, esnaf ve vatandaş perişan halde. Otellerde konaklayan misafirler otelleri terk ettiler, gelecek olanlar da rezervasyonlarını iptal etti. Zaten beklentinin çok altında seyreden turizm sezonu durdu. Jeneratörü olmayan işletmeler, kendi aralarında jeneratörü olan otellerde gıdalarını depolamakta. Tonlarca mazot harcayan oteller, artık tesislerini kapatma noktasına geldiler. Turizmin göz bebeği, eşsiz Datça bunu hak etmiyor" diye konuştu.

Yorumlar
Seyyah
03 Ağustos 2023, Perşembe 12:28
Jeneratör müş.Taşıma suyla değirmen dönmez.Ona karşıyız,buna karşıyız hayal aleminde yaşıyoruz.İş ehline verilmezse sonuç böyle olur dahada kötüye gider.
A.b.
01 Ağustos 2023, Salı 05:13
Herşeye karşı olanlar hese karşı kömüre karşı nükleer santrale karşı sonra elektrik yok bu kadar insana ve düşüncesiz kullanıma yetmez tabi.
NKŞ
31 Temmuz 2023, Pazartesi 06:32
Datçanın her tarafı Rüzgar enerji santrali dolu, pervaneler sürekli dönüyor. Elektrik sıkıntısı nedendir.
Enişte
22 Temmuz 2023, Cumartesi 09:52
Turist geldiğine pişman, sen daha elektriği vermeyi beceremiyorsun turist davet ediyorsun bu insanlar bir daha gelir mi. Gelecek olanlara da mani olurlar. Turizm zaten can çekişiyor Yunanistan İspanya bu konuda bir numara
Halis demir
22 Temmuz 2023, Cumartesi 11:25
24 saat klima yakıp odayı buzdolabı gibi yapan turistlere iyi olmuş kendi evlerinde olsa kullanmayacakları klimayı düşman malı gibi kullanıyorlar. otellerde klima ayrı bir ücrete tabi olmalıdır.
Tarkan
21 Temmuz 2023, Cuma 08:37
Elektriğe gerek yok.Hava,su, güneş yeter size.
Dadya
21 Temmuz 2023, Cuma 08:19
Datça da yapılan site ve otellere havuz yapılmasın. Kuraklık kendini iyice gösteriyor. Yaşamak için şu gerekli, havuz değil
Gülay Aslan
21 Temmuz 2023, Cuma 07:49
Hidroelektrikten bahseden İsmail Sadık bey 365 gün güneş alan bir ilçemize güneş enerjisi hem daha ucuz hemde havayı kirletmez..
Neşe can
21 Temmuz 2023, Cuma 02:41
Güneş enerjisini kullanmaya geç kalmışlar.. Türkler birbirlerinin ekmeğine kan doğrar.Yesili yoket otel dik.Tum turkiye turizmi patlıcan.
Yasemin
21 Temmuz 2023, Cuma 07:46
@Eyüp Yiğit teşekkürler sayenizde bu konuda önemli bir bilgi edindim.
Hiç mi rüzgar esmiyor?
21 Temmuz 2023, Cuma 12:46
Hiç mi akar su yok? Daha dün dere kenarına indim
Turist Ömer
20 Temmuz 2023, Perşembe 03:22
Niye tatile gidiyorsunuz.En güzeli hiç kıpırdamamak.O zaman parada gitmiyo.
İ. B.
20 Temmuz 2023, Perşembe 02:23
Arkadaşlar jeneratör acil durumlar içindir ve hayati olan sistemleri kısa süreli besler. Herkes kendi sistemini kuracak ise, ulusal şebekeler niye kuruluyor.
İsmail
20 Temmuz 2023, Perşembe 01:32
Her işletmenin ister otel, ister restorant ister market olsun jeneratör kurması mantıklı da değil, ekonomik de değildir. Herkese kendi ihtiyacını karşılayacak ise ulusal ve yerel şebekeler niye vardır. Elektrik yok kendi elektriğini üret, su kesildi kendi kuyunu aç, altyapı kaldırmıyor kendi alt yapını kursaydın mı diyeceğiz. Bırakın lütfen bu saçma yorumları. Ayrıca jeneratör sadece emercensi durumlar için ve kısa süreli kullanılabilir. Herkese işini yapacak. Saygılarımla.
Hande
20 Temmuz 2023, Perşembe 11:47
Bu kadar çok güneşin olduğu ilçede, güneşten elektrik üretebilen çatı sistemleri kurulmalı zaten . Ve işletmelere şart koşulmalı. Ben oradaydım. İnsanlar restoranlarda karanlığın içinde göbek atıp yemek yiyorlardı. Böyle bir kitlemiz de var maalesef. İlave güç kaynağı olmayan restoran olamaz . Acil ?? olarak turizm bakanlığının devreye girmesi lazım. Adm denilen şirkette hiç bir yazılı ve sözlü açıklama yapmadı. Bir basın sözcüleri bile yok. Ben Cimer i aradim. Ancak onun santraline de ulaşmak maalesef mümkün olmadı. İçler acısı bir durum ve acziyet ??. Yaşlılar ve hastalar var. Zaten hava çok sıcak. İnsanlara zulüm etmeyin önlemini alın . Alamıyorsanız şeffaf olun herkese neden yapamadığınızı söyleyin.
Adem
20 Temmuz 2023, Perşembe 11:29
Ben 30 yildir almanyadayin hic elektrik kesintisi yasamadin 30 yilirrr,
Serdar
20 Temmuz 2023, Perşembe 10:35
Güneş enerji paneli ne yatırım basit çözüm
Kemal degirmenci
20 Temmuz 2023, Perşembe 10:33
BEN BU KADAR SAHİPSİZ BIR ILCE GORMEDIM ,,HERSEYE SINIR BURDA VAR , ,BIRILERINE SINIRSIZ EMEKÇİYE, İŞLETMEYE SINIR VAR ...
S. A.
20 Temmuz 2023, Perşembe 10:29
İşletmeler sahilleri kapadılar dar gelirli halk deniz yüzü göremez oldu dar gelirinin ahı çıkıyor
Orhun Turan
20 Temmuz 2023, Perşembe 09:49
Güneş kum deniz için gelenler bu üçünden faydalanmakta orda bi sıkıntı yok öyleyse siz Otel sahipleri güneş enerjisi ile çalışma ya başlamak için bi fırsat hem faturalar dan kurtuluş hemide misafirlerinizin tatilini berbat etmemiş olursunuz Güneş herkes için doğar sizde elinizi taşın altına koyun bi zahmet
Mehmet Gökkan
20 Temmuz 2023, Perşembe 09:06
Tebrikler Datça belediyesi Tebrikler Aydem Hiç düşünmeden, araştırma ve hesap yapmadan önüne gelen her inşaat isteğine olur veren, mantar gibi üreyen kaçak inşaatlara göz yuman belediyemize,kaçak inşaatlara ve de mühürlü olmasına rağmen çalışmaya devam eden yüksek enerji tüketen işletmelere elektrik vermeye devam eden Aydem’e teşekkür ederiz 12 saat bizi elektriksiz bırakan yetkililer, siz koyun gütmekten aciz kişiler maalesef bu mevkilerdesiniz
Apple
20 Temmuz 2023, Perşembe 09:00
Tatil bölgelerinde ki esnaf da vicdan tamamen tatile çıkmış!! Bir diğer konu da aldıkları ücret karşılığında berbat bir hizmet sunan otel turizmi var,yine bir başka konu, yunan adalarında denedik' aynı menü yu yedik 4 kişi' 63 euro ödedik ,1 gün sonra Türkiye de yedik aynı menüyü ,(96)euro ödedik, peki cvp verebilecek varmi? Yanın demem şudur, bizler turizmi günü birlik kazanç olarak görüyoruz, ve beceremiyoruz.
Recep metin
20 Temmuz 2023, Perşembe 08:29
Beter olsunlar
Hasan Keten
20 Temmuz 2023, Perşembe 08:19
Jeneratör düz otel mi olur be!!! Bunlara jeneratör düz açılış izni veren belediyeler de suçlu.
Datca
20 Temmuz 2023, Perşembe 06:58
Jenarator diye fikir verenler, bu isler klavye basinda yazacak kadar kolay degil; buyuk kapasiteli jenarator ne kadar? 3 gun hic durmadan tum otelin enerjisini saglarmi? Benzin kac para? Gibi sorulardan sonra asil soru olan; enerji sirketi ozellestikten sonra nasil denetleniyor? Bir beldenin trafolari ne aralikla yenilenmeli? Kablolar ne aralikla yenilenmeli? Bunlari kim yaptiracak neden kulaginin ustune yatti? Nufus yogunlugu artan beldelerde sezon basi kontrolleri yapiliyormu? Klimalarda 23 derece altina dusmemesi icin sirketlere yaptirim yaptiriliyormu? Insanlar bulunmadiklari odalarda klima kapatiyormu yoksa gelince serine gelelim diye tum gun calistiriyormu gibi sorulara odaklansak...
Erkovic
20 Temmuz 2023, Perşembe 06:10
Datcada uslu otelde halen parami alamadim.
Mehmet Ünal
20 Temmuz 2023, Perşembe 05:15
Elektrik kesintisi artık çağdışı,Avrupa da hiç bir ülkede yok
Mehmet
20 Temmuz 2023, Perşembe 02:09
Bizim gibi ciftci olsaydin ne yapardin gunde 16 saat elektirik yok ve bide bizi hisrsiz yapiyorlar milyon ekinlerimiz kurumaya gidiyor yuksek enerji bize satarak berisan hale getiryorla
Ali Yılmaz
20 Temmuz 2023, Perşembe 01:14
Hayvancılığı bitirdiler tarımı bitirdiler sıra turizme geldi oteller zaten 4-5 ay çalışıyorlar bütün girdileri çok fazla artti
Ismail Sadik Yilmaz
19 Temmuz 2023, Çarşamba 11:51
Yakınlardaki dereye hemen bir hidroelektrik santrali kurmayı akıl edememişler mi ? Sadece bir iki gün, iki taş, iki demir bir çuval çimento gerekli oysa. Akıl bedava ama maalesef herkeste yok.
Mustafa Yılmaz
19 Temmuz 2023, Çarşamba 11:41
Elektrik olmazsa ilçeye suda veremezsinbunun sadece elektrik ile alakası yok şu yoksa turist neyle duşunu alacak
Otelci
19 Temmuz 2023, Çarşamba 11:29
Jenerator ne olduğunu bilmeyen ey cahil beter olsuncu halkım..bu alet yedek enerji üretir, sürekli çalışsaydı elektrik santralini ihtiyacı olmazdı..
Ş. K.
19 Temmuz 2023, Çarşamba 09:51
Muğlaya bağlı Datça İlçesi halen 2023 yılı 973 ilçe arasında gelişmişlik endeksine göre 140.sırada gözükmektedir. Ege bölgesinde turizm ağırlıklı İlçeleri sıralar isek Bodrum 25.,Çeşme 45.,Marmaris 65.,Fethiye 78.,Kuşadası 81.,Ortaca 155.,Didim 155.durumda gözükmektedir. Bilgilerinize sunarım.
Arif Erarslan
19 Temmuz 2023, Çarşamba 08:50
Aynı sorun Kemer Cirali da oluyor dağıtım şirketleri kar peşinde alt yapıyı yenilemiyorlar
emin baki tarhan
19 Temmuz 2023, Çarşamba 08:21
Bilmediğimiz bir konuda sanki o konunun uzmanı gibi yorum yapmak ne kadar kolay değilmi? Nefret dolu yorumların bizi bir yere götürmeyeceği ne kadar açık.
Deli67
19 Temmuz 2023, Çarşamba 08:12
Güneş enerjisi panelleri yapsınlar en azından karanlıkta kalmazlar
Kerem baykal
19 Temmuz 2023, Çarşamba 07:55
Gunahkar ulkelerde boyle seyler oluyor
Abidin sergenç
19 Temmuz 2023, Çarşamba 07:55
Harun reşitve bulut 3 güne santral lazım isimli kullanıcılar Sizin tuzunuz kuru veya ak trol olabilirsiniz, iktidarın özelleştirdiği elektrik santrallerine Özel sektör yatırım yapmış mı alt ve yenilemesi yapmış bu neden elektrik parası ödediği halde elektrik verilemiyor turizm sezonuna hazırlıksız giren elektrik dağıtım şirketleri sorumludur otelci ondan sonra alır zaten ama önce adam gibi çalışacaklar, torpille işe eleman almayacaklar işi bilen adamı iş alacaklar,arızaları giderecekler, aldıkları paranın hakkını verecekler öyle yağma yok.
Ha ha ha
19 Temmuz 2023, Çarşamba 07:10
Kışın 200 lira olan otel dedikleri şey yazın 3200 geceliği ve zarardalar güleyim boşa gitmesin fırsatçı hainler Yerli vatandaş gidemiyor bile o yolu olmayan köye Sanki devlete kazaniyorlar
Halil ibrahim
19 Temmuz 2023, Çarşamba 07:01
Bu cahillerin eline kalmış çok yanlış millete kalmış işletmeciside aynı herseyi aynı
Eyup Yigit
19 Temmuz 2023, Çarşamba 06:39
Bu jenerator alsinlar diyen kara cahiller e biri bildigin konuda yaz demeli.Orada bir suru kisinin ekmek yedigi yillarin emegi tesisler kapaniyor. Generator kisa dureli kesintiler icin hesaplanir,4 gunluk kesinti dagitim firmasinin cozmesi gereken sorundur. Ulkemizde interconnect sistemi bu yuzden var.
Bülent
19 Temmuz 2023, Çarşamba 05:46
Yalan yanlıs fikirlerden bulunmayın hava sıcak her oda klima ister oyle jenaratör sistemimi var hadi isık dolap tmm da klima yok öyle bir sistem o. Paraya bir otel daha acarlar
Aydin tc
19 Temmuz 2023, Çarşamba 05:34
Hotelde jenerator olmazmi, zaten yoksa kapatsin . Hotel dedigin her türlü duruma hazirlikli olmali.
3 güne santral lazim
19 Temmuz 2023, Çarşamba 04:42
Sana katılıyorum, aslında otel dediğin elektrik santrali kurmalı. Mahale halkı dahi çok beceriksiz hem zenginler hemde mahalleye bir tane hidroelektrik santrali dahi kuramamislar...
Hulusi Sayar
19 Temmuz 2023, Çarşamba 04:34
Çok biliyorsan önce jeneratör fiyatlarına bakmayı akıl et,ondan sonra konuş
harunresitbulut.44@gmail.com
19 Temmuz 2023, Çarşamba 04:27
Jeneratör olmayan oteller turizm bakanlığı tarafından kapatılmalı
Ruhi
19 Temmuz 2023, Çarşamba 04:01
Maalesef elektrik dagitim sirketlerinin gerekli planlamalari yapmadiklari cok acik sicak yaz gunleri ilk defa gelmiyor ki ,kotu yonetim ozellikle ulkemizde cok onemli doviz kazandiran turizm destinasyonlarinda 6 aylik kisa sezonda elektrik problemleriyle yasamalari inanilir gibi degil .Komsumuz irak dunyanin sayili enerji kaynakarina sahip olmasina ragmen belli bolgede sadece gunde 3 ,4 saat elektrik verilebiliyor ( yolsuzluk russet,......... ) Avrupa ulkelerinde enerjiyi Ital etmelerine ragmen hic kesilmiyor
Suat KARAKAYA
19 Temmuz 2023, Çarşamba 03:54
Jeneratör alacak otel,boyle ihmal olurmu?
Mt
19 Temmuz 2023, Çarşamba 02:51
Jeneratör düz.otel.! Zaten ne yapsiniz ki ne bekliyorsunuz.
Bir uzman daha konuştu.
19 Temmuz 2023, Çarşamba 02:32
Bunun gibi düşünenler lütfen bu bilgiyi okumasın. Bir jeneratör en fazla 12 saat çalışır. Bu da ayriyeten benzin. Vb. İhtiyaçları vardır . Bir jenetor Bir oteli kurtarmaz. Bir otelin belki bilgisayarlarını kurtarır. Yüzeysel mantıkla söylemek gerekirse büyük bir otelin çalışması için 100 tane jeneratör gerekir o da 12 saat.
Zine
19 Temmuz 2023, Çarşamba 02:29
Beklenenin altın da mıııı. Ya millet tıklım tıklım doluşmuş boş yer bulunmuyor. Para kırıyor işletmeler hiç ağlamasınlar.
Hhh
19 Temmuz 2023, Çarşamba 02:17
Daha kötü olsunlar. Dünyanın parasını istediler bir iki hafta önce
Diken
19 Temmuz 2023, Çarşamba 01:58
Heykel dikin, hiç kesintisiz elektrik yayıyor.
Jssj
19 Temmuz 2023, Çarşamba 01:30
Jeneratör ile nereye kadar
Alanya