Küçük acentalar için 50 bin TL kredi...

Küçük acentalar için 50 bin TL kredi...
07 Nisan 2020, 17:05
Kültür ve Turizm Bakanlığı küçük ölçekli seyahat acentalarına destek kapsamında 50 bin Liralık “işe devam kredisi”ni duyurdu.

Kültür ve Turizm Bakanlığı, küçük ölçekli seyahat acentalarına finansman desteği sağlanması amacıyla işe devam kredisi paketi kapsamında kamu bankası ile mutabakata vardı

Kredinin şartları şöyle:

* Krediden, Bakanlık İşletme Belgeli Seyahat Acentaları yararlanabilecektir

* Kredi en fazla 36 (otuzaltı) ay vadeliolacaktır. (6 ayı ödemesiz 30 ay taksit ödemeli)

* Kredi tutarı 50.000 (ellibin) Türk Lirası olacaktır.

* Kredinin % 80’i KGF garantili olacaktır.

*Kredi faiz oranı % 7,5 (yedi buçuk) + Komisyon %1,5 (bir buçuk)oranında (binde yedibuçuk banka, binde yedibuçuk KGF)olacaktır

* Başvurular Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğüne yapılacaktır.

Kredi başvurusu için

1)Seyahat acentasının 2019 yılı cirosu en az 500.000 (beşyüzbin) Türk Lirası veya üzeri olması gerekmektedir.

2)Seyahat acentasının sosyal güvenlik kurumuna tabi en az iki personel çalıştırıyor olması ve kredi süresi boyunca da çalıştırmaya devam edecek olması gerekmektedir.

* Başvurular ekte yer alan dilekçe örneği doldurularak dilekçe eki belgelerle birlikte yapılacaktır.

*Başvuruların 04 Mayıs 2020 tarihi saat 18:00’ e kadar Bakanlık evrakına giriş yapacak şekilde gönderilmesi gerekmektedir.

Krediyle ilgili detayları ve başvuru formlarını aşağıdaki linkten indirebilirsiniz

https://yigm.ktb.gov.tr/TR-260689/seyahat-acentalarina-ise-devam-kredisi.html

Yorumlar
ERTUĞ
11 Nisan 2020, Cumartesi 08:31
Sayın acentacı arkadaşlar lafım sizlere.Anlamadınızmı bakan ersoy ets tur sahibi küçük ölçekli bütün acntalar ölsün ben tek tabanca olayım diyor.Devlet zaten bitmiş hiç inanıyormusunuz bizlere bırakbedava yı bizi düşünüp kredi verirmi.Allaha havale ediyorum böyle bir yönetimi ve zihniyeti.Yukarda bir arkadaş dedi türsab üyesi olan herkese koşulsuz şartsız vermek zorundalar aslında.belgeyi alırken 80 bin tl ödeme alıyorlar ozaman hiç almadan belge verin insanlara.terbiyesizlik düpedüz
Ö.GÖRGÜN
09 Nisan 2020, Perşembe 12:54
Basıt bır tabir kullanmam gerekirse şu şekilde ifade edebilirım. Sofra kültüründe istenmeyen birine sofradayken espirili şekilde gel buyur yeme yedermedi deme tümü bülme yarımı elleme deyip sofraya oturduğuna pişman ederlerdi bizimkisi o hesap herkese umut dağıttıgını zannedip uzaktan bak diyorsunuz .OLMADI
KeP
08 Nisan 2020, Çarşamba 01:04
Bu zorlu kosullar altinda kucuk acentalara 50 TL kredi vermek icin aranmasi gereken tek kosul Turizm bakanligina bagli acenta olunmasidir. Ben cogu kisi 2 bagkur 1 Sgk li, baskalari sadece bagkurlu. Destek vermemek icin nasil caba harciyorsunuz. Arkasi destekli acentalar zaten tuzu kuru onlar bankaya 1 telefonla kredileri hazir, bizim borclar yigilmis, satis aylardir durmus, dayisi olanlar elimizden isimizi kapmis neler neler.. Ben, uzaktan egitim alan cocugumun laptopu kirildi birak laptop almayi 500lira verip tamir ettiremiyorum. Ama siz rahat olun bu isin sonunda yine siz kazanacaksiniz, cunku cogu acenta iflas edip kapanacak ve piyasa sizlere kalacak. Saglikli gunleriniz olsun insallah.
Bayram LAÇİN
08 Nisan 2020, Çarşamba 11:36
Hani biz bize yeterdik!!! Bu şartlardaki hizmetin adı : Faizli kredidir. Bu krediyi Bankalar zaten veriyor hem de ciro gibi saçma sapan şartı olmadan. Acentalara dest adı altın da yayınladığınız bu teklif ile ne kadar aciz ,çaresiz ve insanlarla adet dalga geçer mahiyette bir bakanlık olduğunuzu bir kez daha görmüş olduk. Türsab ise bu konuda bakanlığa ciddi anlamda tepkisini göstermelidir.Zaten araları açık ,varsın olsun ne olacaksa olsun.Korkunun kimseye faydası yok. Bu sistem bu anlayış ile gittikçe batan turizm kökten değişmeli.demekki “Bir birimize yetmiyormuşuz “
M K
08 Nisan 2020, Çarşamba 03:32
Milletin aklıyla dalga geçiliyor. Birkaç tane büyük firmaya destek ver ama küçük firmalara da 500 bin TL yıllık ciro yaparsanız size 50 bin TL kredi veririm. Çok güzel şaka yapmış. Gülelim :)
İzdusum
08 Nisan 2020, Çarşamba 01:12
Bu nasıl küçük ölçekli oluyor.. Benim acentam 2 ortaklı sigortalı eleman ihtiyacım da yok.. Ama 6 bin kira ödüyorum ve 2. Aydır ofisim kapalı.. Küçük ölçekli mi büyük ölçekli acentayamı bu yardım.!
Erdoğan
07 Nisan 2020, Salı 11:57