Dr. Cem Kınay: Türk turizminin bu krizden güçlenerek çıkacağına eminim

Dr. Cem Kınay: Türk turizminin bu krizden güçlenerek çıkacağına eminim
23 Mart 2020, 15:17
Türk turizminin yaşadığı tüm krizlerden güçlenerek çıktığını hatırlatan Dr. Cem Kınay, “Yeni bir olguyla karşı karşıyayız. Yaşanan durgunluğu, yeni sürece uyum ve benzeri durumlara hazırlık için kullanmalıyız. Türk turizminin bu krizden de güçlenerek çıkacağına eminim” dedi.

Yaşanan koronavirüs salgınını Turizm Ajansı’na değerlendiren Dr. Cem Kınay, geleceğe ilişkin olumlu mesajlar verdi. Yaşanın krizin bugüne kadar bir benzerinin olmadığına değinen Kınay, “Geçmişte yaşanan krizler sadece bizi ya da içinde bulunduğumuz yakın coğrafyayı etkiliyordu. Krizden biz etkilenirken, rakiplerimizde herhangi bir kayıp yaşanmıyordu. O krizlerin ardından toparlanmamız için de belirli bir süreye ihtiyacımız oluyordu. Bu kez yaşanan ise dünya krizi. Dolayısıyla normalleşme başladığında toparlanma için dezavantajlı bir konumda olmayacağız” diye konuştu.

"Kriz bittiğinde kaldığımız yerden devam edeceğiz"

Çin’den gelen iyi haberlerin küresel salgının evrimine ilişkin önemli emareler verdiğini anlatan Kınay şöyle devam etti: “Dünyada her yıl 1.2 milyar insan seyahat ediyor. Ocak-şubat aylarında bunun 200 milyonluk kısmının gerçekleştiğini varsaysak bile, 1 milyar insan henüz seyahat edemedi. 6 ile 8 hafta daha bu hareketsizliğin devam edeceğini tahmin ediyorum. Bu süreyi evlerinde, kısıtlı alanlarda geçiren insanlar salgın bittiğinde daha fazla hareket etme ihtiyacı hissedecektir. Normalleşme başladığında, biz yine kaldığımız yerden devam edeceğiz ve pazarın en şanslı ülkelerden biri olacağız. Bu nedenle önümüzdeki iki ayı sakin geçirmemiz gerekiyor.”

“Bu krizden de güçlenerek çıkacağız”

Turizmcilere kriz sonrası için hazırlıklara başlama tavsiyesinde bulunan Kınay sözlerini şöyle tamamladı: “Bu süreci hazırlık ve reorganizasyon için değerlendirmeliyiz. Kafamızı kumların altına koymaya gerek yok. Turizmin zorlu bir dönemden geçtiğini hepimiz kabul ediyoruz. Ama işler açıldığında Türkiye rakiplerinden daha iyi bir performans gösterecektir. 30 yıllık tecrübem bunu gösteriyor. Her krizden güçlenerek çıktık. Boyutu ne olursa olsun, bundan da güçlenerek çıkacağımıza eminim.”

Yorumlar
Ayşın Acı
25 Mart 2020, Çarşamba 02:31
30 yıldır seyahat acentalarının operasyon bölümünde çalışmış biri olarak sizin kadar rahat bakamıyorum. Güçlenmek kısmında tek katıldığım kısmı; turizmde çok güçlü bir işsiz ordumuz olacağı yönünde!
OYA TOPAL
24 Mart 2020, Salı 05:56
Sayın Dr. Cem Kınay ben de sizin gibi kısa sürede çok daha güçlü devam edeceğimize inanıyorum. insanlar bir satır yazı yazmazlar ama yazanı eleştirmeye bayılırlar. bende mağdur olacak turizm işçilerin denim ama ağlamak yerine ayakta kalmaya ve bu krizi nasıl fırsata çeviririz derdindeyim. Sayın Kınay karamsarlık yerine umut verdiğiniz için teşekkürler.
A. Esat Yalçın
24 Mart 2020, Salı 11:11
45 yıllık turizm ve krizler tecrübeme göre de; bu krizin daha doğrusu bu salgının sadece 6-8 ay daha süreceğini sonrasında dünyanın günlük güneşlik olup 1 milyar insanın sadece seyahat etmeyi düşüneceğini varsaymak gerçekten büyük iyimserlik. 1 Ocak 2021' e kadar nasıl ayakta kalacağımı ve 2021 yılı sonrasına yapmamız gerekenler konusunda fikirleriniz var ise onları duymayı tercih ederim
Numan Ersüren
24 Mart 2020, Salı 10:38
Sevgili Kınay, Krizden güçlenerek çıkabilmek için, önce Turizm Sektörünün ayakta durabilmesini sağlamak gerekiyor. Herkes can ve mal derdinde, evine ekmek götürebilme peşinde... Rabbimiz tüm ulusumuzun yardımcısı olsun, sadece güzel temenniler Turizm Sektörünü kurtaramaz maalesef. Saygı ve selâmlar
Hasan F.
24 Mart 2020, Salı 10:08
Cem Bey bu sektörden degilsiniz galiba.
Seda erdem
24 Mart 2020, Salı 10:01
Islerini kaybedecek yuzlerce insan, ucretsiz izne cikacak yuzlerce insan, dukkan kapatacak isverenler, 6-8 hafta sonra deli gibi tatile gidecek oyle mi? Uyanalim lutfen.
Yeşim Olucak
24 Mart 2020, Salı 03:58
Sen bir konuşmasan... susup da otursan... edep yahu
MagicSmile
24 Mart 2020, Salı 01:22
Bir turizm duayeni Cem bey, sizlere en iyi sunabileceğini sunuyor, Öngörüsünü. bir politikacı değil, Doğru! ama onlardan daha fazlasını söylüyor,emin olun. Pozitif kalın
Halil Akman
23 Mart 2020, Pazartesi 10:00
Tuzu kuru sırıtmasıyla çıkıp milletle dalga geçer gibi "güçlenerek çıkacağız" diyen birinin akli dengesinden şüphe ederim. Bodrum'dan yazıyorum, 10 sene çalışan 20 seneden fazladır da turizmde esnaf olan biriyim, ay bitmeden Bağkur, sigorta vs aksatmadan ödeyen biriyken 2 aydır ödeme yapamadım. Siz neyin güçlenerek çıkmasından bahsediyorsunuz? Millet bir ay sonra yiyecek ekmek bulamamanın endişesinde!! Sizin hakikaten akli dengeniz yerinde mi ya da hangi kafayı yaşıyorsunuz?? Lütfen bu ciddiyetsizliğinize bir son verin. Biz endişe içinde yarınımızı göremezken sizin bu şekilde parmağınızla zafer işareti yapıp ciddiyetsizce sırıtmanız asabımı bozuyor, aklınizı başınıza alın lütfen!!!
Hüdai Aksu
23 Mart 2020, Pazartesi 07:21
Yahu Cem Kınay, "Güçlü çıkacağız" demek nedir.? Sen siyasetçimisin.? Sezonun şimdiden kapandığının farkında değilmişim.? Adam gibi çıkıp, insanlara doğruları anlatın. Acenta ve otellerin yarıdan fazlasının iflas edeceğini yüzbinlerce kişinin işsiz kalacağını vb bunları söyleyin. Gerçekler bunlardır. İnsanları boş yere ümitledirmeyin. Cesur olun, dürüst olun.