Ayık: 5.5 milyon nüfusla Antalya’da turizm yapamayız

Ayık: 5.5 milyon nüfusla Antalya’da turizm yapamayız
20 Aralık 2023, 11:59
Antalya Büyükşehir Belediyesi Turizm Danışmanı Osman Ayık Akdeniz Üniversitesi Turizm Fakültesi ve Antalya Kent Konseyi iş birliğinde düzenlenen “Şehir ve Turizm” panelinde konuşma yaptı.

Antalya Büyükşehir Belediyesi Turizm Danışmanı Osman Ayık Akdeniz Üniversitesi Turizm Fakültesi ve Antalya Kent Konseyi iş birliğinde düzenlenen “Şehir ve Turizm” panelinde konuşma yaptı.

Antalya'da Şehirde 15,5 milyon üzerinde bir trafik olduğunu belirten Ayık, " Antalya’nın kendi 2,5 milyonluk nüfusunu düşününce yerel yönetimlerin ciddi bir yükü var. Fakat, şehrin kültür ve turizm planlamasında yerel yönetimler yer almıyor. Bunun tespitini artık yapmalıyız. Planlamalar bakanlık ve kamu yönetimi tarafından yapılıyor. Yasal düzenlemeler yapılırken yerel yönetimler karar mercilerinde yer almıyor. Biz düzenlemeleri ve planlamaları hazırlıyoruz ama kararını biz vermiyoruz. Yerel yönetimlerin bunun dışında kalması mümkün değil” dedi.

2035'te Antalya'nın nüfusu 5.5 milyon olursa turizm yapamayız

“Bu şehir tüm Türk turizmini sırtında taşıyor” diyerek Antalya’nın turizm sektöründeki önemine vurgu yapan Osman Ayık, “Ülkedeki gecelemenin yüzde 70’ini bu kent sağlıyor. Fakat bu şehrin bir taşıma kapasitesi var. 2035’te Antalya’nın 5,5 milyon nüfusa ulaşacağı öngörülüyor. Ben söylüyorum size bu şehrin nüfusu 2035’te 5,5 milyona ulaşırsa biz burada turizm yapamayız. Bu şehrin sorunları var evet ama bence bunların en büyüğü sosyal geçişler. Burada artık kültürel değişimler, yüzleşmeler yaşanıyor. Şehrin doğal eşiği zorlanıyor. Kültürel erozyonu ve bahsettiğim sosyal geçişlerde yaşanan sorunları yaratan kontrolsüz göçtür. Antalya’ya gerçekleştirilen göçün kontrol edilmesi gerekiyor. Antalya gibi yerler özel yasalarla yönetilmelidir” dedi.

Yorumlar
Mehmet Korhan
24 Aralık 2023, Pazar 07:18
Adam ne demiş ki. Doğru değilmi mülteciler Suriyeliler afganlar ne kadar göç eden varsa geri dönse ülkede ne enflasyon bu kadar olur , ne Kiralar ne gıda fiyatları böyle okur ne de başka bir şey. Hala çıkmış yol yamalı bilmem ne diyorlar
Teoman
23 Aralık 2023, Cumartesi 05:49
Herkes kafasına göre yasa istiyor ne demeye getiriyor bu adam lafı özel yasa falan derken özerklikmi istiyor burası devlet devlet her şehire özel yasamı koyulacak diyarbakırlıda isterse ne olacak peki zaten istiyorlarda birde sizmi çıktınız şimdi lafın nereye gideceğine herkes dikkat etsin aklında öyle tuhaf fanteziler olan varsada akdenizden firkateynlerle havadan f16'lar ile karadan tank ile kuşatırız o belediye binasını başına yıkarız
Havva Dursun
22 Aralık 2023, Cuma 01:36
Antalyalı turizmin külfetini çekiyor, her şeyi pahalıya alıyor ulaşım keşmekeşe dönüyor. Turizm gelirleri merkez yönetime gidiyor, Antalya’ya hak ettiği yatırımlar için merkezden yeterli destek gelmiyor. Belediye başkanlıkları meslek olmamalı hangi partiden olduğu önemli değil yeni yönetecek kişiler desteklenmeli fırsat verilmelidir.
M AÇIKGÖZ
22 Aralık 2023, Cuma 01:00
Beceriksiz yönetimin bahaneleri Antalya yüz milyonu bile kaldırır ama dert başka
Mehmet yücel
22 Aralık 2023, Cuma 11:09
Her turizim olan sehire özerklik mi verelim nüfus büyüyor diye şikayet etmek çok absürt büyümeyen bir sehir yok hepsi büyüyor göç alıyormuş tabiki alır ve alacak yerel yönetim olarak 5 yıldır yollara yama bile yapamadınız konyaaltı sahili kumsal barlarla doldu ne yaptınız da neden şikayet ediyorsunuz taş üstüne taş koymayı bırakın yapılanı koruyamadınız ve seçim var diye hizmet etmek aklınıza geldi siz ağlama makamı değil sorun çözmemakamısınız
Kemerli
22 Aralık 2023, Cuma 08:06
Turizm yapmayalım zaten. Köylü köyüne dönsün. Antalya özüne dönsün. Biz kendi yağımız da kavrulur daha huzurlu oluruz
Mükrem Saraçoğlu
22 Aralık 2023, Cuma 07:20
Şehir planlamasını bilmeyen ve kanun hukuk bilmeyen bir belediye başkanını atarsan karşına böle bi belediye başkanı çıkar bilmeden lafın nereye gittiğini bilmez ne ymiş yerinden yönetilcekmiş hada ordan beyin özürlü
İbrahim güven
22 Aralık 2023, Cuma 07:01
Nufusdaki memur ağlıyordu bana bir kiralık daire buluver diye günlük 1 memur 300 kişiye daimi ikametgah izni veriyorsa Antalya'da artık balon gibi sisdi turizmden ülkenin ciddi geliri var bu gelir jaybını göz önunde bulundurması gerekekir yönetcilerin ankaradkiler turizm cökerse ülkenin döviz rezervi de cöker
DeliDolu
22 Aralık 2023, Cuma 04:17
Uzak durun Yerinde kal şalvarinla bildiğin işi yap gelme
Suat
22 Aralık 2023, Cuma 12:15
Antalya 20 milyonada bakar..
Ali Bingöl
21 Aralık 2023, Perşembe 10:49
Otel sayısı yükseldikçe nüfus artışı devam eder sosyal dengede bozulur ekolojik dengede yoksullar evlerinden olur ülkelerin zenginleri Antalya lı olur. İspanyada olduğu gibi. Önerim az ve kaliteli oteller. her dahil satışa son vermek şehrin degelerini koruyacaktır ve imar yasağı.
Kennan Kam
21 Aralık 2023, Perşembe 09:09
İpini koparan Antalyaya geliyor arkadaş...Buna bir dur denmeli??????
Bilirkişi
21 Aralık 2023, Perşembe 07:43
Otel imalatını durdurun yatak kapasitesi sınırı olmalı bir ilin bütün turizm bölgesi seçilen yerlerde otelleri yapın yol yetmiyor diyin bu olmaz önce iğneyi kendinize batırın yollar otobüs dolu zaten bu iş kent planlaması turizm planlamacısı ortak çalışmalı anormal bir otel yapısı var zaten
Beyhude çırpınışlar
21 Aralık 2023, Perşembe 06:22
O koltukta kaç yıldır oturuyorsanız o kasar yıl o maaşı hakjetmedin demektir bu sorun yeni degil ,hoteller boş garsoniye evler hotel olmuş ...turizm her ülke için bir külfet ve sorundur ,turizm kendi degil ,tarım kenti olun ,avrupalıya yalakalık yapacaksınız diye ne orman nede tarım arazisi kaldı...buna birşey olmaz kocaman maaşlı olan halka olur
Kaptan Murat
21 Aralık 2023, Perşembe 05:28
Antalyalı f&b meslektaşlarım Antalyada çalışmayın güney Afrika ülkelerine gelin burada fb sektöründe çok ciddi fırsatlar var. Dil bilmeniz oek önemli değil yeterki işi bilin
Adem Bingöl
21 Aralık 2023, Perşembe 05:07
Dünyanın hiçbir ülkesinde böyle keyfi göç yapan başka bir ülke vatandaşı yoktur. Gereksiz, lüzumsuz, işe yaramaz insanlar ile doldu acilen önlem alınmalı.
Çakır bey
21 Aralık 2023, Perşembe 05:06
Türk halkı için Antalya, yüksek kiralar sebebiyle yaşanılmaz hale geldi....
Tarık
21 Aralık 2023, Perşembe 03:51
3 kuruş fazla kazanmak için memleketi ruslara satan şahış Sivaslılara karşı nedir bu faşizm söyle bakalım , çıkar ağzındaki baklayı
Sivaslı
21 Aralık 2023, Perşembe 02:31
Sayın Antalyalıların düşünmesi gerekn konuyu sizin yerinize başkaları dile getiriyorsa sorunun kaynağını kendinizde aramanıza fayda var. Malesef kent kültür olgusunu oluşturamadığınız için bu sorunlar oluşmakta. Sizin yerinize düşünen insanların yarattığı katma değer olmasa yerinizde saymaya devam edeceksiniz malesef.
Alanyalı
21 Aralık 2023, Perşembe 01:01
Doğru söylem. Ama mevcut şartlarda neredeyse imkansız..
Haydar
21 Aralık 2023, Perşembe 12:53
Şu an Antalyamızda 8-9 milyon kişi var, trafiğe çıkmamız yeterli sabah ve akşam saatlerinde kundudan konyaaltı ve limana gidiş 1,5 saat hesap ortada...3 milyon sadece araba var kayıt dışınıda sayalım 5-6 milyon. 3 yıl sonra Antalya 14 ve 15 milyon olur????
M. Altuntas
21 Aralık 2023, Perşembe 12:31
Adını yaz, bakalım sen gercekten nereliymişsin "Antalyalı". Komik olma önce yapilan tesbiti degerlendir.
Erdal Bilgili
21 Aralık 2023, Perşembe 11:41
Değerli kardeşim Sen Sivaslı sın ben Antalya lıyım o Konya lı bu yanlış yorum hepimiz bu ülkenin evladıyız bu ülke için çalışıyoruz selamlar
Mehmet Akif özkan
21 Aralık 2023, Perşembe 11:27
Ne yani şimdi bu adam nüfusun çoğalmasından mı yakınıyor önümüzdeki sene oteller çalıştıracak adam bulamayacaklar acele lojman yapmaları lazım bu kiralarla Kimse gelip otellerde çalışmaz domatesin kilosu 35 lira yazın 20 liranın altına düşmüyor 15 liranın altına düşmüyor Turizm için Çanlar çalıyor dikkat edin
Şükrü özsönmez
21 Aralık 2023, Perşembe 10:25
Kıymet bilmeyen turizm patronları sürünün
Fatih
21 Aralık 2023, Perşembe 10:02
Kontrolsuz büyükşehirler artik son vrrilmeli.Obez sehirlere altyapi.su nasil sürdürülebilirliği olur.
Turtnik
21 Aralık 2023, Perşembe 09:58
Senede milyonlarca turist çeken , milyar dolarlık binlerce otelin olduğu Antalya'da heryerde metro olmalı. Yazık valla.. Kazıkçı esnaf, iş yapmayan belediyeler...
V.ç
21 Aralık 2023, Perşembe 09:45
Her yeri imara açtınız acmasaydiniz altıntaş a ruhsat vermeseydiniz zaten alt yapı yok tam bir başarısızlık
Celal miroglu
21 Aralık 2023, Perşembe 08:53
İnsanlar olmazsa,hizmet daha kolay, gibi bir şey olmuş bu muhabbet.yeni şeyler üretemeyen insanlara mana bulur.artan nüfusa göre planlar geliştirilmeli.saygılar
Mustafa Kaya
21 Aralık 2023, Perşembe 07:22
Her goc almanin artisi yan nda yan etki leri olur bunlarin dikkate alinmasi elbette onemli goc al büyü ama bunlarin yan etkileri icin de planlamalari yapilmali
YAVUZ ABDIS
21 Aralık 2023, Perşembe 05:35
Sorun herne olursa olsun ; eğitim , barınma,beslenme,ulaşım istihdam vs..vs..akla gelen çozümler yasaklama,kısıtlama,engelleme,önleme ,cezalandırma odaklı !! Planlama yok,araştırma yok ,incleme yok ,öngörü yok ,hesaplama yok ,istastiki bilgi yok !..çünkü elde veri yok !... Bol bol arabesk kafalardan arabesk çözümler var !!.. Birde hertürlü şark kurnazlığı var !
Doğru Söylüyor
21 Aralık 2023, Perşembe 05:11
Osmanlı zamanında, İstanbul Başkent olduğu için önüne gelen kafasına esen göç edemiyordu. İstanbul Antalya gibi şehirlere taşınmanın izne tabi olması gerekiyor. İpini koparan kafasına göre gelmemeli.
İbrahim erdem
21 Aralık 2023, Perşembe 02:33
TAPUN GİBİ KONUŞTUN İSTEYEN GELİR İSTMEYEN GELMEZ
Muhammet şafak
21 Aralık 2023, Perşembe 01:01
Doğru söylüyor ki memeleket şu anda bile can çekişiyor
Rafet Gülnar
21 Aralık 2023, Perşembe 12:59
Kaçkın mülteciler sınır dışı edilmeli, yabancıya konut satışları durdurulmalı.
Antalyalı
21 Aralık 2023, Perşembe 12:24
Önce senden Başlayalım osman bey sivas lıydınız herhalde oraya dönersen biz antalyalılar açılışı sen yapmaktan memnun oluruz
Ayşe